Cena tehničkih pregleda u Srbiji, maltene preko noći, otišla je u nebesa, pa su vozači prethodnih dana bili prinuđeni da ovu uslugu plaćaju skoro duplo više nego ranije. Međutim, ovaj udar na džepove građana je mogao da bude sprečen da je još ranije, kako je najavljeno, donet pravilnik kojim bi se odredila najniža i najviša cena tehničkih pregleda vozila.
Naime, Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, u članu 246 predviđa da država odredi najnižu i najvišu cenu redovnog godišnjeg tehničkog pregleda vozila, a mnogi vozači su se ponadali da će upravo ovaj pravilnik pojeftiniti preglede. Desilo se upravo suprotno, pa je prethodnih dana cena tehničkog pregleda sa 3.000 do 5.000 dinara koliko je koštala, poskupela na neverovatnih 6.500 do 8.000 dinara.
Međutim, u servisima kažu da je glavni razlog što su servisi poskupeli preglede taj što je od ove nedelje i zvanično počela puna primena izmenjenog pravilnika o tehničkim pregledima koja, između ostalog, podrazumeva i snimanje čitavog toka kontrole. Zbog nespremnosti da na ovaj način nastave sa radom, pojedini centri za tehnički pregled morali su da stave katanac na vrata, pa ih od 1.200 koliko ih je radilo pre primene pravilnika od 6. juna radi tek 800.
Jovica Šajković iz Udruženja tehničkih pregleda i agencija za osiguranje vozila Srbije (UTAS) kaže za Kurir da je servisima, sa novim pravilnikom, potrebno mnogo više vremena za pregled, te da ne bi imali od čega da plate zaposlene da nisu povećali cene usluga. U vezi sa tim, on smatra i da država ne bi trebalo da propisuje cene pregleda.
- Ne možete nekom da naredite za koju cenu će da radi. Tržište je tržište. Cene su poskupele, jer radnik za osam sati, ukoliko radi sve što traže u pravilniku, može da uradi četiri do pet pregleda dnevno. Ako je cena 5.000 dinara po vozilu, onda ja sa tim, ne mogu da platim ljude - kaže Šajković i dodaje da su servisi zbog novih pravilnika imali i nenormalno visoka ulaganja u tehničke preglede.
- Traži se toliko detalja da pregledamo iako su oni potpuno nevažni za bezbednost saobraćaja. Svako je za to da vozilo ne zagađuje okolinu i da, zbog bezbednosti, bude ispravno, ali ovo što nam traže su potpuno nevažne stvari - zaključuje Šajković.
U Ministarstvu trgovine juče su za Kurir poručili da se, u saradnji sa nadležnim organima, radi na pravilniku kojim će se odrediti najniža i najviša cena tehničkih pregleda.