Tajna uspeha domaćeg brenda Aura: Sa juga Srbije do nesesera hiljada žena

Promo

Šta prvo pomislite kada čujete – Drama Queen, Like a PRO ili pak Fix & Mist? Možete da naslutite da je reč o kozmetici, međutim, ako vas ovi „trendi“ nazivi navedu na pomisao da je reč o stranoj marki, varate se. Reč je o Auri, domaćem brendu koji svojim proizvodima i inovativnošću parira svetskim kućama, i to četvrt veka. Bogat asortiman Aure krasi, između ostalih, police dm drogerija, koje ovo leto posvećuju podršci proizvodima iz srca Srbije. Tim povodom, Mila Litvinjenko, direktorka i vlasnica Aure, govori o tajni uspeha ove domaće make-up linije i poziciji lokalnih brendova u industriji lepote.

Šta je to što Auru čini specifičnom i konkurentnom na našem tržištu?

Aura je domaći brend, ova kozmetika se proizvodi u Srbiji i prema potrebama naših kupaca. Osluškujemo šta žele, direktno s njima komuniciramo preko društvenih mreža i mejlova, te na osnovu njihovih sugestija, predloga i komentara stvaramo nove proizvode ili unapređujemo neke stare. Upravo je ta komunikacija, blizina i neposrednost nešto što Auru razlikuje od globalnih brendova.

Aura danas stoji rame uz rame s brojnim globalnim make-up brendovima u dm drogerijama, pri tome dokazujući da naš domaći proizvod može da parira proizvodima svetske klase. Kakav je bio razvojni put vaše kompanije?

Promo 
foto: Promo

Pri osnivanju brenda suočili smo se sa dosta izazova – bio je nepoznat i trebalo je „ušetati“ u ženske nesesere. Prodavali smo po sistemu „od vrata do vrata“. Išli smo po parfimerijama širom Srbije, upoznavali se s mentalitetom koji je specifičan za svaki naš grad ponaosob i pokušavali da približimo jedinstvenost Aure. Možemo slobodno da kažemo da je Aura brend koji se gradio zahvaljujući domaćem iskustvu i inputu sa teritorije cele naše zemlje. Međutim, iako zahtevni – ovi izazovi nikada nisu bili prepreka već uzbuđenje. U tome je valjda i trik – nikada ne odustati, izaći iz svoje zone komfora i videti kakve sve čarobne stvari mogu da se dese kada hrabro zakoračite u nepoznato.

Preduslov uspeha je da volite posao koji radite i da vam taj posao pruža i duhovnu i materijalnu satisfakciju. To mora da važi i za ljude koji rade za vas – da i oni budu inspirisani i motivisani. Većina ljudi koji su počeli da rade u Auri 1996. godine – tu su i danas.

Da li je domaćim kompanijama iz industrije lepote prepreka ili prednost to što svoj proizvod nude lokalnom tržištu?

Kada je Aura pokrenuta, pre 25 godina, ljudi su dugo mislili da smo mi neka strana kozmetička kuća, da distribuiramo strane proizvode. Jednostavno, nisu bili naviknuti na taj nivo kvaliteta kozmetičkih proizvoda nekog domaćeg proizvođača. Nekima bi to bio kompliment, nama nije, jer smo bili sigurni da domaće znanje i ideje jesu konkurentni globalnim trendovima.

Aura je simbioza nas koji proizvodimo i svih žena koje koriste našu kozmetiku. To je nešto mnogo intimnije nego što strani brendovi mogu da ponude. Međutim, čini se da danas ima sve više domaćih proizvođača, pre svega u svetu kozmetike za negu lica i tela, koji ne samo da mogu da pariraju stranim brendovima već su i bolji od njih. Nadamo se da je Aura svojim dugogodišnjim radom barem malo inspirisala neke od njih da se bore za svoje mesto i da svi zajedno pokažemo šta umemo i možemo, lokalno.

Promo 
foto: Promo

Koliko je za vas kao dobavljača značajna podrška domaćim proizvođačima koju pruža kompanija dm?

Veoma je značajna, jer većina lokalnih brendova nema kapital da se takmiči s marketinškim kampanjama inostranih korporacija i zbog toga bivaju nevidljivi – iako rade neke fantastične stvari i imaju sjajne proizvode. Fokus na lokalne proizvođače, lokalne kampanje i lica sa domaće scene koja u njima učestvuju ne samo da daje vidljivost nego i jača lokalnu scenu i stvara prepoznatljiv „beauty“ identitet.

Koji proizvod iz vašeg asortimana biste posebno izdvojili i da li planirate lansiranje nekog novog proizvoda?

Poslednjih sedam-osam godina lansiramo dosta novih proizvoda u toku jedne sezone, tako da se stalno smenjuju proizvodi na koje smo naročito ponosni. U protekloj godini to je bio ruž „Drama Queen“, koji su zavoleli brojni kupci, zatim serija lakova „Like a PRO!“, koji su izuzetno postojani, kao i „Fix & Mist“, negujući mist za lice koji fiksira šminku – naš prvi iskorak iz sveta dekorativne kozmetike u onu za negu lica.

Kozmetologija stalno napreduje, a mi pratimo trendove i lansiramo proizvode istovremeno s ostalim globalnim brendovima. S tim u vezi, možete očekivati nekoliko inovativnih proizvoda Aure u skorijoj budućnosti.

Promo tekst