U jugoistočnoj radnoj zoni u Inđiji, tačnije u poslednjem delu ulice Kralja Petra Prvog, živi i radi nekoliko hiljada radnika. Ta radna zona odvojena je od ostatka Inđije krakom pruge Inđija-Šid, a davnih dana preko te pruge izgrađen je nadvožnjak preko kojeg prelazi magistralni put M22.
Taj nadvožnjak nikada nije imao pešačku stazu, te su građani iz tog dela Inđije u centar išli ispod njega, tačnije prelazili su divlji pružni prelaz. Međutim, tu će sada zbog rekonstrukcije pruge Inđija-Šid biti podignut zid, a nije isplaniran nikakav pothodnik za pešake i bicikliste.
To znači da će jedina pešačka komunikacija građana iz tog dela Inđije sa ostatkom grada biti nadvožnjak koji nema pešačku stazu. Preko tog nadvožnjaka prelazi 10.000 vozila dnevno. Postavlja se pitanje kako će mala deca ići u školu, kako će stari ići do apoteke, kako će radnici na svoj posao?žitelj
Građani su sakupili veliki broj potpisa, ali na njihovu peticiju nije čak ni odgovoreno. Oni su napravili protest kako bi obezbedili jedno od osnovnih ljudskih prava - pravo na kretanje.
Problem predstavlja to što je projekat brze pruge Beograd-Subotica zahvatio i deo njihovog kraka pruge Inđija-Šid. Taj krak je dugačak nekih 500 metara, ali je to dovoljno da se njima, zbog podizanja pružnog zida, zatvori jedini prolazak ka Inđiji. Na javnom uvidu u opštini Inđija 2016. godine niko iz opštine nije podneo primedbu da se na tom mestu izgradi pešački prelaz ili pothodnik za pešake, iako na tom mestu ljudi prelaze već decenijama. Sa druge strane, opština Sremski Karlovci su podneli primedbe i sve im je napravljeno. Ali inđijski političari baš ništa nisu uradili.
Narod se buni zato što će morati da ide preko nadvožnjaka gde prolaze desetine hiljada vozila. Nije im tu isplaniran nikakav prelaz. Pisali su predsedniku opštine 2019. godine i on ih je ignorisao dve godine.
Tek sada je krenuo u rešavanje problema, ali sugrađani nisu optimistični kada je u pitanju rešavanje njihovog problema. Smatraju da je još 2016. godine mogao zvanično da podnese primedbe Železnici Srbije, a Železnica bi tada napravila prelaz preko pruge.
- Čovek je jasno pokazao da mu 0,5 posto stanovništva nije bitno, kolateralna šteta. Septembar se bliži, a pitanje je kako će deca ići u školu kada se sve ovo zatvori. Mi smo osuđeni da prelazimo preko nadvožnjaka, kada se ovo zatvori, a ako se desi neka nesreća, pitam se ko će da odgovara za to - kaže jedna od učesnica protesta.
Pošto primedbu nisu podneli, Rusi, kao izvođači radova, grade prugu kako im je rečeno.
Investitor je Železnica Srbije, a izvođač radova su Rusi. Železnica Srbije zbog pravila mora tu da podigne zid.
Građani ovog dela Inđije protestuju zato što ih je opština zaboravila. Niko nije pazio na njih, niko nije podneo primedbe i niko nije isplanirao da se njima tu napravi pružni prelaz.
- Predsednik obiđe celu Srbiju i svet, a ovaj ne može da dođe da vidi ovo - kaže jedan od ogorčenih građana Inđije.
Kurir.rs
Bonus video: