Pripadnici MUP-a odgovarali su u emisiji SAT na nedoumice u vezi sa regulacijama oko registracije i tehničkog pregleda automobila.
Voditelj Mladen Alvirović je tom prilikom predstavio nesvakidašnji problem jednog vozača, prenosi Mondo.
Nemanja je naime 2017. godine kupio novi "audi" u Srbiji, ali mu je nedavno vraćen sa tehničkog pregleda je "ima ksenonska svetla, ali nema prskalice za farove". Vozač je proverio u fabrici "Poršea" gde mu je potvrđeno da je njegov automobil takav fabrički - bez dela koji se u novom pravilniku za registraciju zahteva.
- Propisano je da mora da ima - rekla je pripadnica MUP-a i naglasila da je takav pravilnik i da se tu nažalost ništa ne može.
Alvirović ih je pitao kako je moguće da automobil star samo četiri godine, koji je potpuno nov kupljen sa svim papirima u Srbiji i ima potvrdu od fabrike da je tako napravlje, ne može da prođe tehnički pregled.
- To jeste problem jer ako ne ispunjava ovaj uslov,onda je to vozilo koje ne ispunjava uslove za učešće u saobraćaju na putu - rekli su predstavnici policije.
Dodali da se automobil kao takav ne može nadograđivati.
- Svaka prepravka i ugradnja toga zahteva onda ispitivanje - istakli su predstavnici MUP-a.
Voditelj je dodao da "fabrika nije predvidela" da vlasnik može da ugradi prskalicu na taj auto jer je automobil fabrički napravljen bez tog dela.
- I šta sad? Auto star četiri godine da bacimo na otpad - pitao je voditelj.
- Tehnički pregled mimo ovog propisa neće moći. Iako ima potvrdu od fabrike, propisi su vrlo jasni, ne možemo mimo njih da odlučimo. Ovde fali jedna odredba, da tako kažemo. Jedino da se obrati Ministarstvu saobraćaja kao donosiocu ovog pravilnika - odgovorili su predstavnici MUP-a.
Novi pravilnik izazvao pometnju
Od 5. jula na snagu je stupio novi pravilnik za registraciju vozila.
Primena izmenjenog Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila koji podrazumevaju da od kvaliteta izduvnih gasova i ovalnosti kočnica zavisi ocena tehničke ispravnosti vozila odložena je na dve godine, ali vozači ipak od 5. jula treba da obrate pažnju na nova pravila, izjavio je ranije Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda.
Marinković je skrenuo pažnju na potrebu da vlasnici vozila na vreme zakažu tehnički pregled jer se može dogoditi da u narednom periodu bude smanjen broj firmi koje će moći da obavljaju taj posao zbog zamene starih ovlašćenja novim.
- U narednom šestomesečnom periodu, tokom kog će biti izdavana nova ovlašćenja, može da se dogodi da i nekoliko stotina stanica za tehnički pregled ne ispuni nove građevinske i uslove tehničke opremeljenosti za obavljanje tog posla. Zato vlasnici vozila treba da zakažu na vreme preglede - naglasio je Marinković.
Vozila koja su kompletna proći će test izduvnih gasova bez problema dok se za starija koja nisu imala fabrički katalizator on neće ni tražiti. Dakle, samo oni koji su ga skinuli imaće i dve godine fore da ga vrate.
Kontrola tehničke ispravnosti automobila ima jednu veću izmenu koja već stvara gužve jer je sam tehnički pregled komplikovaniji. Snimanje tokom kontrole traje sve vreme sa čak četiri kamere. Tokom pregleda stranka ne sme da se zadrži na liniji i ukoliko je usnimi jedna od četiri kamere preti i prekršajna kazna.
Po važećem Pravilniku pregled bi za putničke automobile trebalo da traje oko 30 minuta.
(Kurir.rs/Mondo)