Osim gužve u saobraćaju vozačima muke zadaje i tehnički pregled.
Novi pravilnik uneo je nedoumice, a građani se žale na kontrolore jer ih vraćaju zbog raznih sitnica. Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milinković kaže da građani još nisu shvatili da neispravnost svetlosnih i svetlosno-sigurnosnih uređaja jeste osnov da se vozilo oceni kao tehnički neispravno.
Milinković dodaje da je mali broj nedostataka zbog kojih vozilo neće biti okarakterisano kao neispravno.
- To se pojavilo prethodnih dana i posledica je neznanja i neiskustva određenih kontrolora. Dakle, nije problem ako ne postoje kapice na ventilima ili postoje ogrebotine i manja oštećenja karoserije, nije ni problem ako nema tečnosti za pranje vetrobrana - kaže Milinković.
MUP je poslao instrukciju tehničkim pregledima da se to ne uzima ubuduće kao razlog zbog koga bi se vozilo okarakterisalo kao tehnički neispravno.
Građani koji smatraju da su oštećeni mogu da se obrate MUP-u
- Građani nisu shvatili da neispravnost svetlosnih i svetlosno-sigurnosnih uređaja jeste osnov da se vozilo oceni kao tehnički neispravno. Ako ne rade stop-svetlo, far, pokazivači pravca... pre nego što odete na tehnički pregled zamenite i popravite to da ne biste trošili vreme, jer vozači odu na tehnički, pa se vrate, a onda moraju da ponovo dođu i pravi se gužva - istakao je Milinković i podvukao da vozači pripreme vozilo pre nego što odu na tehnički.
Dešava se da kontrolor napiše da je vozilo tehnički neispravno, a kasnije se ispostavi suprotno. Milinković kaže da se to dešava zbog manjeg broja kontrolora na manjem broju linija, koji nemaju dovoljno znanja, a većina kontrolora radi svoj posao kako treba i većina građana nema problem na tehničkom pregledu.
Prema njegovim rečima, ako kontrolor ispravno vozilo oceni kao neispravno i to dospe u medije, građani koji smatraju da ih je kontrolor oštetio mogu da se obrate Upravi saobraćajne policije i dobiće odgovor da li je vozilo stvarno neispravno ili nije.
Skočila je i cena tehničkih pregleda, a kako kaže Milinković cenu treba da odredi tržište. Tamo gde kontrolori nemaju dovoljno uvežbanosti i iskustva tehnički pregled traje duže i mogu da pregledaju manje vozila pa je to možda jedan od razloga.
- Ubeđen sam da će u narednih mesec ili dva sve da dođe na normalu jer će se kontrolori uvežbati pa će tehnički pregled trajati kao i pre početka primene ovog pravilnik - zaključio je Milinković.
(Kurir.rs/RTS)