USPEH NA TRŽIŠTU: Na ovih 5 načina lako ćete pobediti konkurenciju
Šta god da stvarate ili prodajete, postoji još barem jedna kompanija koja radi isto to.
Istraživanja pokazuju da 19% kompanija propada jer ih konkurencija pretekne. Zato je ključno da konkurenciju doživljavate ozbiljno i da joj se pametno približite. Neophodna vam je dobra strategija. Ali kako je ostvariti?
1. Stvorite priču koju će korisnici zavoleti
Priča o brendu treba da stvori emotivnu reakciju, pa potom i povezanost sa brendom. To se ostvaruje iskrenošću.
Potrebni su vam misija, vizija, uverenja i vrednosti. To je ono što čini osnovu vaše priče. Ta priča treba da bude istinita. Pričom ćete korisnicima pokazati razumevanje njihove potrebe ili problema, kao i da znate kako je možete rešiti. Bez mnogo reči i bez lažnih obećanja.
Kada postoji poverenje između vašeg brenda i vaših korisnika, konkurencija će to teško moći da poremeti.
2. Uradite sva istraživanja
Stvaranje poslovne strategije je dug i nimalo lak proces. Pri tome, ne možete da stvorite svoju strategiju ako niste istražili koji pristup koristi vaša konkurencija.
Odličan primer za ovaj deo priče je avio-kompanija Emirates.
Njihova konkurencija se fokusirala na niže cene i agresivno promovisanje popusta. Emirates je u prvi plan stavio korisničko iskustvo i brigu o svakom pojedinačnom putniku. Svi putnici dobijaju besplatno piće dobrodošlice; Wi-Fi je obezbeđen i besplatan na svakom letu; tokom leta možete da odaberete bilo koji od preko 4.500 filmova; na kraju, u avionu se služe različite varijante jela iz lokalnih kuhinja, u zavisnosti od mesta poletanja.
3. Stvorite logo koji prenosi snagu i emociju brenda
Kada stvorite logo kojim ste zadovoljni, postavite ga svuda: na sve prodajne i promotivne materijale, u kancelarije, na svoj sajt, na reklame, na društvene mreže, na poklone za korisnike… Istraživanja kažu da ljudi pamte ono čemu su često izloženi, čak i kada misle da ne obraćaju pažnju na spoljne vizuelne stimulanse.
4. Pomoć influensera
Današnji influenseri daju korisnicima mišljenje o proizvodu slično onom kakvo je i preporuka prijatelja. Poznate osobe koje korisnici prate na društvenim mrežama s vremenom postaju oni čijem mišljenju veruju. Ako influenser predstavi vaš brend, moći ćete da doprete do mnogo šire i raznovrsnije ciljne grupe nego bilo kojom reklamom.
Primera radi, Adidas je svoje foto-takmičenje na Instagramu promovisao uz pomoć Selene Gomez. Rezultati: više od 12.000 takmičara, ogromna upotreba njihovog haštaga i 41.000 novih pratilaca.
5. Usluga
Najvažniji od svega su utisak i iskustvo samih potrošača. Čak 84% korisnika svoju vernost brendu određuje kroz iskustvo krajnje prodaje. Ako su zadovoljni ovim delom procesa, praktično je nemoguće da se okrenu konkurenciji, bez obzira na ponudu.
Zato u svakom trenutku treba da budete sigurni da ste korisnicima pružili savršeno iskustvo kupovine.
Sve ovo počinje vrednostima brenda. Definišite šta je obavezno, šta zavisi od situacije, a šta je nedopustivo. I držite se toga. Idealno, pronađite ono što vas zaista odvaja od konkurencije, što ne može da se oponaša ili imitira.
Ključno je da o svemu dobro promislite, ali i da pre toga naučite sve što je potrebno. Poslovna znanja se svakog dana šire i menjaju, a važno je da umete da predvidite i svoje i tuđe naredne korake. Pronađite vreme da postanete profesionalac koji svoj brend ume da postavi i mudro vodi na putu do uspeha.
Promo tekst