ODNOSI S JAVNOŠĆU u 2021: Ovim trendovima morate prilagoditi vašu PR strategiju
Odnosi s javnošću umnogome zavise od aktuelnih trendova u samoj industriji. Kako bi se zadovoljile potrebe tržišta, ciljnih grupa i klijenata sa kojima agencije sarađuju, neophodno je stalno ih držati na radaru.
Tokom pandemije mnoga pravila su se promenila. Marketinške i PR agencije su morale na sebe da preuzmu veliki deo posla izveštavanja, kako bi informisale javnost o trenutnim dešavanjima i kako bi radile na edukaciji ljudi u kriznoj situaciji
Pravila nastavljaju da se menjaju i pojavljuju se novi trendovi koji će tek postati popularni. Kao osoba zadužena za odnose s javnošću, vi ih morate pratiti, jer će mnogi od njih znatno promeniti način na koji radite. Evo na koje trendove ove godine morate da obratite pažnju.
Sadržaj više nije „kralj”
Svi stručnjaci zaduženi za odnose s javnošću i za marketing su u prethodnih nekoliko godina čuli izraz da je sadržaj kralj i da je u pitanju, ako ne jedini, onda svakako najbolji način da se pristupi ciljnoj grupi. Međutim, otkako su svi počeli da masovno proizvode sadržaj, on je počeo da gubi smisao. Pod presijom da se stalno proizvodi sadržaj, neretko je gađan pogrešan trenutak i bivala promašena poenta, pa se takav sadržaj udaljavao od ciljne grupe.
Ono što se promenilo jeste relevantnost. Sadržaj je i dalje bitan, međutim, ako nije relevantan za osobu koja ga čita i nije isporučen na pravu adresu, ne može se smatrati uspešnim. Zato je za kreiranje kvalitetnih poruka ključno poznavanje ciljne grupe i njihovih trenutnih potreba.
Tehnologija postaje neizostavna
Do sada su PR agencije opstajale i bez naprednih alata, međutim, čini se da se odnedavno za tehnologiju moraju izdvojiti određeni budžeti. Jedan od prvih alata u koje bi trebalo uložiti jeste onaj za analizu javnog mnjenja i praćenje raspoloženja ciljne grupe prema brendovima. Primera radi, tu su softveri poput Awario, ili za neke veće klijente, Brandwatch, koji ima napredna rešenja i softvere za relevantnu analitiku..
Takođe, alati za praćenje odnosa sa klijentima, za upravljanje diskusijama sa ciljnom grupom i automatizaciju procesa unutar agencije postaće neizostavni deo koji morate predvideti svojim budžetom.
Blogovi postaju neophodni
Sve veći broj medijskih portala uvodi naplatu za svoje servise. Neki od najboljih kreatora sadržaja na internetu, kao što je Medium, imaju ograničenje besplatnih tekstova koje možete pročitati tokom jednog meseca, a nakon toga, morate platiti pretplatu.
Zato konzumenti sadržaja ostaju bez resursa i bez informacija koje su im potrebne za uspeh njihovog poslovanja ili rešavanje nekih dnevnih redovnih izazova na koje nailaze. Tu na scenu stupaju kompanije i brendovi koji su spremni da za njih otvore svoje stranice i ponude im sadržaje koji su relevantni i odgovaraju na njihove potrebe.
Sve je više platformi, ali nisu sve neophodne
Društvene mreže se šire iz dana u dan i sve je veći broj platformi i servisa koji su na raspolaganju korisnicima. Samo u prethodnih godinu dana pojavile su se dve izuzetno jake, nove aplikacije koje privlače sve veći broj korisnika – TikTok, čija je popularnost eksplodirala za kratko vreme i okupila gotovo milijardu korisnika, ali i Clubhouse, koji ima manju publiku, ali okuplja elitne stručnjake u formi potkasta u realnom vremenu.
Međutim, važno je da prepoznate i sami procenite da li su vam sve ove platforme neophodne i da li i koliko u njih vredi ulagati vreme i novac.
Budite proaktivni
PR polako prestaje da bude reaktivan, što znači da prolazi vreme čekanja na akciju kako biste odreagovali. Sada je na vama da budete proaktivni i da upravljate svojom reputacijom unapred, kako biste ustanovili da li za vas postoji ili ne postoji pretnja.
Kako biste imali vremena da prepoznate unapred promene koje nailaze i da se sa njima suočite na najbolji način, neophodni su vam alati koji će pomoći da automatizujete deo procesa.
Iako se trendovi menjaju, ono što je neophodno u ovom poslu jeste poznavanje osnova i dobre komunikacije. Znanje i poznavanje tehnika i alata, ali i dobra teorijska osnova, uz usmeravanje mentora sa ozbiljnijim iskustvom, jesu ključ ovladavanja PR-om. Zato upišite obuku za upravljanje u odnosima s javnošću i steknite zdravu osnovu koja će vam pomoći da zakoračite ka svom poslu iz snova i pratite sve trendove na najbolji mogući način.
Promo tekst