KAKO SE KORISTE BOJE: Sve što treba znati o bojama i o njihovom pravilnom korišćenju u dizajnu logotipa
U prethodnom tekstu objasnili smo korake koje morate proći u dizajniranju jednog logotipa. Ipak, pre nego što se pozabavite ikonama i tipografijom, trebalo bi da naučite principe pravilnog korišćenja boja.
Savladajte „točak boja“
U modelu boja RYB (akronim od početnih slova engleskih imena crvene, žute i plave), crvena, žuta i plava se smatraju primarnim bojama. Tri sekundarne boje su zelena, narandžasta i ljubičasta, koje nastaju mešanjem dve osnovne boje. Narednih šest tercijarnih boja formira se mešanjem primarne i sekundarne boje. Sada je vreme da naučite šta su komplementarne šeme boja.
Šta su komplementarne boje i kako da ih koristite
Boje koje se nalaze jedna naspram druge, na suprotnim stranama točka boja, jesu komplementarne boje. Tako su, primera radi, komplementarne boje crvena i zelena, kao i plava i narandžasta. Ovo znanje možete koristiti u dizajnu, jer veliki kontrast komplementarnih boja stvara svetao i živahan izgled. Ovo je naročito slučaj pri većoj zasićenosti boja.
Komplementarne boje nisu dobre za tekst, ali su dobre za veliki broj logotipa. Tako je logo kompanije „Visa“ dobar primer dizajna logotipa koji koristi komplementarne boje. U dizajnu ovog logotipa korišćene su plava i žuta. Ne samo što su komplementarne, već i njihova psihologija šalje poruku. Obe boje simbolizuju bogatstvo, stabilnost i poverenje.
Šta su analogne boje i kako se koriste
Analogne kolorne šeme koriste susedne boje na točku. Obično se podudaraju tako da stvaraju prirodan dizajn. Pri korišćenju analognih boja važno je da napravite dovoljno veliki kontrast. Logo Mekdonaldsa (McDonald's) je jedan od najpoznatijih primera korišćenja analogne boje. Crvena, narandžasta i svetložuta se dobro slažu.
Što se psihologije boja tiče, dokazana je činjenica da crvena čini ljude gladnim.
Šta su trijadne boje i kada ih treba koristiti
Trijadna šema boja uključuje one koje su ravnomerno raspoređene oko točka boja. Primera radi, takve su ljubičasta, zelena i narandžasta. U radu s trijadnim bojama, dobra ideja može biti da dopustite dominaciju jedne od tih boja, a da druge dve iskoristite za naglašavanje, isticanje. Tako, primera radi, 7-Eleven ima logotip sa trijadnim bojama na kome se zelena koristi kao glavna boja, a crvena i narandžasta kao kontrastne boje. Rezultat je dobro balansiran i dinamičan logo.Trijadni logotipi su naročito dobri za maloprodajne brendove.
Ako želite da dublje proučite slaganje boja i psihološke efekte ovih postupaka i od ovoga napravite zanimanje, jednogodišnja obuka za dizajnera je pravi izbor za vas. S minimumom teorije, pod vođstvom mentora ćete eksperimentisati na realnim projektima učeći da radite u Adobe softverima i tako steći priznati setifikat.
Promo tekst