PAD CRNOG JASTREBA U UZBEKISTANU Avganistanski helikopter UH-60 srušio se na farmu! Sedmorica pilota zatražila azil!

Printscreen/Twitter

Transportni helikopter UH-60 Black Hawk (Crni jastreb) koji pripada avganistanskog vazduhoplovstva prinudno je slteo u susedni Uzbekistan gde je posada helikoptera zatražila politički azil.

Naime, helikopter se prizemljio usled nedostatka goriva na jednoj farmi, a meštani su po prizemljenju odmah pozvala policiju.

U trenutku prinudnog spuštanja u helikopteru je bilo nekoliko pripadnika vazduhoplovnih snaga Avganistana, koje više faktički ne postoje.

Inače ovo je drugi slučaj, odnosno incident u kome je učestvovala tehnika bivšeg vazduhoplovstva ANA.

Naime u noći nedelja na ponedeljak PVO Uzbekistana oborila je avganistanski avion A-29B Supet Tukano. Dvojica pilota su se katapultirala i jedan od njih je povređen.

Utočište u Afganistanu u petak uveče zatražio je jedan od lidera bivše Severne Alijanse uzbečki general Dostum.

Avganistansko ratno vazduhoplovstvo raspolagalo je sa 47 letelica od kojih je najmanje 10 juna meseca, a kasnije verovatno još tolik otrebao generalni remont i opravka. Mnogi su neispravni dočekali da padnu u ruke talibana.

Da je Blekhok bio deo imovine avganistanskog vazduhoplovstva, više je bila politička nego praktična odluka, iako su ga američki komandanti jednom nazivali srebrnim metkom protiv talibana. Posade su navodno više volele Blekhok od Mi-17 ruske proizvodnje, nekada kičme vazdušnog transporta Avganistanaca.

Foto: Printscreen Youtube/Military Video Update 
foto: Foto: Printscreen Youtube/Military Video Update

Ali američke sankcije Rusiji značile su moratorijum na uvoz delova za Mi-17. Cilj je bio da se postepeno svi ruski helikopteri zamene sa UH-60, što je označeno kao decenijski plan transformacije avgansitanskih oružanih snaga koji treba da se završi 2023 godine, rekao je general Džon Mičel, penzionisani američki general vazduhoplovstva koji je nadgledao NATO misiju za izgradnju modernih avganistanskih vazduhoplovnih snaga i sada je izvršni direktor u vazduhoplovnoj industriji.

„Uveli smo složen sistem kasno u igru, a sada završavamo tri godine ranije“, rekao je. „Dakle, imate sistem koji nije toliko pogodan za postavljenu misiju.“

Mi-17 je, dodao je on je letelica koji su mehaničari poznavali još iz sovjetske ere i mogao je da izdrži više od 80% svog održavanja. Pored toga, Mi-17 je bio bolji za borbe, rekao je Mičel.

Kurir.rs/A.Mlakar