Odnosi sa javnošću su među industrijama koje su usled pandemije pretrpele velike promene. Ova situacija je povećala očekivanja u inače zahtevnoj industriji, pa su preživeli samo najbolji.
Ljudi sa različitim obrazovanjem ulaze u ovaj sektor svake godine, ali ne uspevaju svi da se snađu. Talentovani profesionalci u oblasti PR-a poseduju nekoliko specifičnih osobina koje prosečnima nedostaju, a upravo su te osobine došle do izražaja u naglim promenama koje je poslednja godina donela.
Najbolji znaju kako da se bore sa krizama, iskoriste mogućnosti koje one nose, da održavaju pozitivnu sliku, da koriste dobre priče, neguju snažne medijske veze i nepestano grade strategiju. Ako želite da budete uspešni u odnosima sa javnošću, u nastavku pronađite karakteristike po kojima se, kako pišu stručnjaci iz PR kompanije „Agility PR Solutions“, izuzetno uspešni profesionalci u odnosima s javnošću izdvajaju od prosečnih.
1. Velika fleksibilnost
Teško je pronaći karijeru koja zahteva toliko sposobnosti za prilagođavanje kao PR. Razloga za ovaj zahtev je mnogo. Pre svega, klijenti planove menjaju bez prethodnog obaveštenja. Zatim, krizne situacije nastaju bez najave, a jedna pogrešna poruka na društvenim medijima može da sruši dugo građeni ugled brenda. Dobar PR profesionalac ume da improvizuje i spreman je da se prilagodi novonastalnim okolnostima, ma koliko neprijatne one bile. On ili ona mora biti u stanju da u slučaju nužde potpuno promeni taktiku a da pri tome i dalje poštuje strategiju brenda.
2. Permanentno učenje
Stručnjak za odnose s javnošću se ne postaje završavanjem kratkog kursa. Dugoročan uspeh u velikoj meri zavisi od vaše sposobnosti da upijate nova znanja i od spremnosti za učenje. Iako u kompanije dolaze početnici, najbolji mladi PR profesionalci istovremeno završavaju dodatne obuke, dok na poslu uče iz uspeha i iz grešaka starijih kolega.
3. Prikupljanje i korišćenje informacija
Dnevni posao PR stručnjaka zahteva interakciju sa svetom. Stoga osobe zadužene za odnose s javnošću moraju da budu u toku sa svim što se dešava, kako u njihovoj oblasti rada, tako i izvan njihovog osnovnog sektora. Najuspešniji PR profesionalci znaju kako da iskoriste informacije iz dnevnih vesti i aktuelnih dešavanja da dobiju ideje. Njihov cilj je uvek da kompaniji i kijentima pomognu da u javnost pošalju sliku koja pokazuje da su u u toku sa aktuelnim dešavanjima i najnovijim trendovima.
4. Sposobnost sagledavanja šire slike
Krajnji cilj odnosa sa javnošću nije samo pozitivna slika, već i usmeravanje klijenata ka uspehu. Zato je važno da ne zanemarujete ulogu koju odnosi s javnošću igraju u profitabilnosti kompanije. Pre nego što napravi i najmanji korak, iskusan PR će se zapitati da li željeni rezultat doprinosi široj slici i da li taj čin na bilo koji način unapređuje celokupno poslovanje kompanije.
5. Izgradnja i negovanje odnosa
U odnosima s javnošću, kao što i samo ime kaže, ključni su odnosi. Jedan od osnovnih ciljeva ove profesije jeste uspostavljanje trajnih veza sa klijentima i širokom javnošću. Uspeh u PR-u, stoga, zahteva sposobnost stručnjaka za odnose s javnošću da stalno održava komunikaciju s relevantnim pojednicima, institucijama i celokupnom javnošću. Na njima je da premoste komunikacione probleme kroz stalno negovanje ličnih odnosa. Drugim rečima, kao profesionalac u PR-u morate u svakom trenutku da budete odgovorni i prijateljski nastrojeni prema svakome.
6. Znanje o industriji koju predstavljate
U odnosima sa javnošću možete preživeti ako uspostavite i negujete odnose, ali ako želite da se zaista istaknete, morate se upoznati sa proizvodima i uslugama vašeg klijenta. Primera radi, ako radite za tehnološku kompaniju, potrudite se da saznate što više o najnovijim trendovima na tržištu, preferencijama kupaca i taktici konkurencije. Plodna karijera u PR-u zahteva poznavanje proizvoda koji se promoviše. To čini PR stručnjaka nezamenljivim u očima klijenata, novinara, analitičara i svih ostalih sa kojima sarađujete.
7. Veštine pisanja
Iako je razvoj sadržaja dobio drugačije i mnogo šire značenje, osnova odnosa sa javnošću i dalje se u velikoj meri oslanja na kreativnu artikulaciju informacija kroz tekst. Natprosečne veštine pisanja su i dalje imperativ u PR-u. Od stručnjaka za odnose s javnošću se zahteva da piše najrazličitije vrste tekstova – od dobro napisanih saopštenja za javnost do blogova. Zato morate biti u stanju da svoje priče artikulišete na upečatljiv, kratak i jasan način.
Želite da postanete uspešan profesionalac u odnosima s javnošću?
Sve veštine i znanja potrebne za bavljenje ovim zanimanjem možete da steknete putem sertifikovanih edukativnih programa pod vođstvom iskusnih mentora i lidera u industriji. Kako izgledaju predavanja i radionice zasnovane na realnim projektima saznajte na stranici jedne takve proverene obuke.
Promo tekst