SAJBER-PATRIJARH: Porfirija odmah zapratilo više od 30.000 ljudi na Instagramu i Fejsu

Printscreen, Ana Paunković

Posle citiranja Štulića i posete Egzitu, srpski patrijarh Porfirije otvorio je naloge na društvenim mrežama - Fejsbuku i Instagramu, gde ga je za nedelju dana zapratilo više od 30.000 ljudi.

Ovakva sajber-popularnost, ali i prijemčivost patrijarha za moderne kanale komuniciranja ne treba da čudi budući da je Porfirije bio čak šest godina na čelu Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) (2008-2014), podseća verski analitičar Željko Injac, koji ocenjuje da se prisustvom na društvenim mrežama poglavar SPC još više približio vernicima, koji mogu biti sigurni da imaju modernog duhovnog pastira da ih vodi u 21. veku.

Printscreen 
foto: Printscreen

- To je dobra stvar jer se na taj način patrijarh približava narodu i biva mu dostupan za sva verska pitanja, ali i za druge probleme. Društvene mreže imaju tu prednost da omogućavaju dvosmernu komunikaciju s narodom. To su uradili i drugi verski lideri u svetu - kaže Injac za Kurir i dodaje:

- I stav crkve je da treba koristiti sredstva javne komunikacije. Treba izaći iz tog sveta gde je komunikacija jednostrana i funkcioniše samo u vidu crkvenih saopštenja. Ovim se patrijarh približava narodu i vernicima, postaje im pristupačniji.

On ističe da broj pratilaca patrijarha na Instagramu i Fejsbuku pokazuje da su ljudi zainteresovani i žele da prate rad i delo patrijarha. - Kao mlađi episkop patrijarh Porfirije je upućen u rad medija, a kao član RRA upoznat je s time kako mediji funkcionišu pa samim tim smatra da ga upravo društvene mreže približavaju ljudima - rekao je Injac, koji ne veruje da će u ovom trenutku patrijarh otvoriti i naloge na Tviteru i Tiktoku.

A da je SPC u februaru dobila modernog poglavara, postalo je jasno već u junu, kad je Porfirije novoizabranom gradonačelniku Zagreba čestitao funkciju stihovima Branimira Džonija Štulića i Indeksa, dok je prošlog meseca uslikan na Egzitu, najvećoj muzičkoj smotri u ovom delu Evrope. Potom je prošle sedmice otvorio nalog na Instagramu, gde zasad ima 16 objava, objavljuje storije, koristi rils i IGTV, i već ima više od 30.400 pratilaca, mada on nikoga nije zapratio. Pre nekoliko dana otvorio je i nalog na Fejsbuku, a tu ga je zasad zapratilo skoro 7.000 korisnika ove društvene mreže.

- Uzimajući u obzir činjenicu da na Fejsbuku već postoji nekoliko naloga s njegovim imenom i titulom u naslovu, što sigurno dovodi do zabune, čak i do moguće prevare, patrijarh je dao blagoslov da informativna služba SPC otvori zvaničnu Fejsbuk stranicu "Patrijarh srpski Porfirije", u čijem uređivanju će uzeti lično učešće - saopštila je SPC.

Poruka poglavara

S društvenih medija upućujemo reč Božju

Poglavar SPC je poručio da zajedno sa saradnicima namerava da unapredi misiju crkve koristeći sva sredstva koja savremena tehnologija stavlja na raspolaganje.

- Danas su društveni mediji krov s koga svima upućujemo reč Božju - istakao je Porfirije u poruci povodom početka velikogospojinskog posta i kao razlog za otvaranje stranice na Instagramu naveo izlazak u susret interesovanju vernih, ali i celokupne domaće i inostrane javnosti o njegovom radu, stavovima i mišljenjima. On je ukazao da ne samo tradicionalni mediji, štampa, radio i televizija, nego čak i internetski portali i sajtovi po brzini, globalnoj dostupnosti, pa i ekonomičnosti zaostaju za tzv. društvenim medijima, dodavši da je u tom smislu najefikasniji Instagram.

Činjenice/Verski influenseri

- Papa Franja na Instagramu ima 8,2 miliona pratilaca

- Ruski patrijarh Kiril ima oko 158.000 pratilaca

- Ni jedan ni drugi nikoga ne prate

Kurir.rs/ Aleksandra Kocić