Većina ljudi ne razume ni šta tačno, a ni na koji način dizajneri rade. Uvreženo je mišljenje da dizajneri prave logotipe i ulepšavaju fotografije u programima kao što je Photoshop. Iako obe aktivnosti spadaju u posao dizajnera, opseg njihovog rada je mnogo širi. Od ambalaže u prodavnici do procesa rezervisanja sobe u hotelu – u gotovo svakoj aktivnosti postoji dizajn. Slično je i sa grafičkim dizajnom. On se ne tiče samo ulepšavanja, već i dubokog promišljanja o tome na koji način treba preneti određene informacije.
Na početku karijere, u potrazi za sopstvenim izrazom, ali i za klijentima, mladi grafički dizajneri imaju mnogo strahova i zabluda. Ako i sami počinjete da se bavite ovim poslom, u nastavku pronađite savete koji će vam pomoći da steknete zdrave navike i prevaziđete početne izazove.
1. Sakupljajte rešenja koja vam se dopadaju
Kao profesionalni dizajner, imate obavezu da pravite bazu uspešnih dizajnerskih rešenja koja vam se dopadaju. Na ovaj način ne samo što nalazite inspiraciju, već i pratite aktuelne tendencije na tržištu. Tuđi dizajn će vam pomoći da pronađete svoj.
2. Neka vas tuđi rad insipiriše, ali ga nemojte oponašati
Ako se prva tačka bavila tuđim rešenjima koja vam se dopadaju, prvo što bi trebalo da naučite kao mlad dizajner jeste da izbegavate da imitirate tuđi stil. Vi morate naći sopstveni izraz. Funkcija tuđeg dizajna jeste da vas inspiriše na tom putu.
Profesionalci koje drugi dizajneri ali i klijenti primećuju jesu oni koji imaju jedinstveni estetski pečat i čiji rad predstavlja iskreni sopstveni odraz. Imajte poverenja u svoju kreaitvnost i polako razvijajte autentičan dizajn.
3. Pozdravite konstruktivnu kritiku
Svaki umetnik je privržen svom delu. Duboko ličan odnos prema radu jeste uslov da se razvije autentičan glas, o čemu je bilo reči u prethodnoj tački. Ali ako vas privrženost radu sprečava da unapredite svoja rešenja na osnovu tuđe dobronamerne kritike, od nje je mala korist. Morate prevazići umetničku sujetu i tuđe komentare posmatrati kao koristan putokaz.
4. Svaku dizajnersku odluku opravdajte dobrim razlogom
S druge strane, morate biti u stanju da sa kritičarima vašeg rada polemišete. To ćete postići tako što ćete, pored intuicije, imati i racionalno objašnjenje za to zašto ste doneli određene odluke u svom dizajnerskom rešenju.
Ako analizirate brendove poput Epla (Apple), Najkija (Nike) ili Fedeksa (FedEx), videćete da u dizajnu ništa nije prepušteno slučaju. Od skrivenih značenja u njihovim logotipima, preko upotrebe boja u skladu s ljudskom psihologijom, sve do pametnog korišćenja fontova i pridržavanja pravila zlatnog preseka, iza svake odluke stoji barem jedan dobar razlog.
5. Ne budite perfekcionista
Iako prethodna tačka zahteva da razmislite o svakom detalju, ne razmišljajte predugo. Savršenstvo ne postoji i svaki dizajn može biti još bolji. Ipak, odnekud se mora početi. Ako budete slepo težili perfekciji, nikad nećete bti zadovoljni.
Zato težite jednostavnosti, ali uvek dajte sve od sebe. Vodite računa o svakom detalju, ali naučite da u nekom trenutku presečete i sebi kažete: „Dovoljno je dobro".
6. Usredsredite se na kvalitet, a ne na kvantitet
Nekada je dizajn bio pozadina za deljenje informacija. Danas je situacija potpuno drugačija. Dizajn podjednako služi privlačenju pažnje i građenju odnosa. On je sredstvo prodaje koliko i sam oglas. Pojedine firme su postale poznate i prepoznatljive samo zbog svog dizajna. Zato je vaša odgovornost ogromna i morate nastojati da sve što izađe iz vaše radionice ima potreban kvalitet.
Želite da postanete grafički dizajner
Ako želite da dizajnirate logotipe, web stranice, bilborde, a i objave na društvenim medijima, jednogodišnja sertifikovana obuka za grafičkog dizajnera, verziranog i u digitalnom i u analognom dizajnu, najbolji je način da pod vođstvom mentora kroz praktičan rad usvojite sva pravila dizajna i izbegnete mnoge od prepreka opisanih u ovom tekstu.
Promo tekst