ĐACIMA JE LEPŠE U ŠKOLI: Analiza rezultata onlajn nastave pokazala da su i deca i roditelji bili više angažovani i pod pritiskom

Shutterstock

Forum beogradskih gimnazija uradio je Analizu zadovoljstva kvaliteta i problema onlajn nastave sa 1.346 ispitanika. U anketi je učestvovao 201 učenik a bilo je ispitano i 576 nastavnika i 569 roditelja. Nakon anaize predstavnici Foruma obratili nadležnim institucijama s predlozima za poboljšanje nastave tokom pandemije.

Istraživanje je pokazalo da je veliki broj učenika, nastavnika i roditelja usled kombinovane nastave bio dodatno opterećen u prošloj školskoj godini.

Čak 69 odsto učenika reklo je da se osećalo frustrirano, 70 odsto njih je bilo zbunjeno, a 46 odsto blago ili potpuno depresivno.

Roditelji su, takođe, bili pod pritiskom. Prema rezultatima ankete, 41 odsto mama i tata je reklo da su bili znatno više angažovani tokom kombinovane nastave pomažući deci da savladaju gradivo.

Shutterstock 
Ilustracijafoto: Shutterstock

- Veoma su važni podaci koji pokazuju da je čak 87 odsto nastavnika reklo da su spuštali kriterijume prilikom ocenjivanja đaka - rekao je predsednik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov, i naglasio da su podaci koji pokazuju da je 41 odsto nastavnika uspelo da realizuje manje od 80 odsto gradiva poražavajući.

Čak 76 odsto nastavnika istaklo je da učenici nisu dovoljno ozbiljno shvatili svoje obaveze tokom kombinovanog modela, ali su istakli da bi nastavu unapredila izmena koja bi se ticala vremena potrebnog za rešavanje testova dužini, to jest da se ono prilagodi trajanju časova. Naveli su u da bi im značilo održavanje dopunske nastave i konsultacija.

Forum je kabinetu premijerke Ane Brnabić predao predloge, među kojima su najvažniji uvođenje prenosa časova uživo koji bi omogućili svim učenicima da u realnom vremenu slušaju nastavu.

- Ovaj model se pokazao kao veoma uspešan u tri beogradske gimnazije koje su ga primenjivale, a to su Osma, Deseta i Matematička gimnazija - naglasio je Markov.

(Kurir.rs/Blic)