KAKO DA EFIKASNO UPRAVLJATE VREMENOM: Ova 4 saveta će vam pomoći na poslu, u budućoj karijeri, ali i u životu
Ako znate kako da pravilno koristite svoje vreme na poslu, na pola ste puta do uspeha. Dobra organizacija radnog dana omogućiće vam da svaki posao završite na vreme, da budete produktivni tokom važnih sastanaka i da vam pri tome ostane dovoljno prostora da pokažete i iskoristite svoju kreativnost.
U nastavku saznajte više o veštini upravljanja vremenom, šta je, zašto je važna i kako je možete poboljšati i upotrebiti na poslu i prilikom traženja posla.
Šta je tačno veština upravljanja vremenom?
Pre svega, upravljanje vremenom nije jedna veština, već skup više njih. Ono uključuje razne sposobnosti koje vam omogućavaju da na najbolji način iskoristite svoj dan. Navešćemo i ukratko pojasniti neke od najvažnijih segmenata upravljanja vremenom.
Organizacija
Samo kada ste dobro organizovani, možete imati jasnu sliku o tome šta i kada treba uraditi. Dobra organizacija podrazumeva redovno ažuriranje kalendara, urednost radnog prostora, brižljivo čuvanje poslovne dokumentacije, kao i vođenje detaljne i precizne evidencije o svemu što se tokom radnog dana dešava.
Važno je da shvatite da je nemoguće biti uvek na svakom mestu i prihvatiti baš svaki posao koji se postavi pred vas. Oni koji dobro koriste svoje vreme znaju kako da se pristojno izvuku sa nepotrebnih sastanaka ili ljubazno objasne šefu da određeni posao nije njihova odgovornost. Ako pokažete kolegama da ste dobro organizovali svoj dan i da poštujete svoj raspored, oni će naučiti da ga poštuju.
Određivanje prioriteta
Procena važnosti i hitnosti svakog zadatka ključna je za dobro upravljanje vremenom.
Postoji više načina za određivanje prioriteta na radnom mestu. Primera radi, možete odlučiti da najpre dovršite brze, jednostavne zadatke, a potom pređete na one koji zahtevaju veću angažovanost. S druge strane, zadatke možete ređati od najhitnijih do onih koji imaju najduže rokove. Često će najbolje rešenje biti da kombinujete ova dva principa i prvo radite hitne i kratke zadatke idući prema onima koji zahtevaju vreme i imaju najdalji rok za završetak.
Nije nimalo lako pravilno određivati prioritete na poslu, a ni u svakodnevnom životu. Srećom, vežbanjem se ova veština usavršava.
Kako da počnete da trenirate ovu veštinu? Jedan od načina da vežbate određivanje prioriteta jeste da napravite listu obaveza. Popisivanje obaveza pomoći će vam da bolje sagledate sve što je potrebno uraditi. Tada ćete lakše uvideti koji poslovi su najhitniji, a koje možete uraditi kada budete imali više vremena.
Ako vam je potrebna pomoć u određivanju prioriteta, razmislite o tome da se posavetuje sa svojim šefom ili kolegom koji je dobar u tome. Ljudi najčešće vole da daju profesionalne savete, jer to čini da se osećaju važnim i uspešnim. Zato ne oklevajte da zatražite pomoć. Pitajte ih na koji način bi oni organizovali radni dan koji je pred vama ili kako su se izborili sa sličnom poslovnom situacijom.
Postavljanje ciljeva
Postavljanje ciljeva je prvi korak ka tome da postanete dobar upravljač sopstvenim vremenom. Definisanje jasnih ciljeva u svemu što radite omogućiće vam da razumete kuda idete u karijeri i gde biste tačno želeli da budete. Svakodnevno određivanje kratkoročnih i periodično određivanje i revizija dugoročnih ciljeva mogu vam mnogo pomoći na putu do uspeha. Vežbanje redovnog postavljanja ciljeva učiniće da tačno razumete šta bi trebalo raditi kako biste postigli određene rezultate.
Dok idete ka ostvarenju dugoročnih ciljeva, nastojte da identifikujete sve manje prekretnice. Na primer, ako želite da napredujete na poslu u roku od šest meseci, možda ćete morati da postavite manje ciljeve kako biste poboljšali određene profesionalne veštine. Neka vaši ciljevi budu jasni, merljivi, dostižni, relevantni i mogući u odnosu na predviđeno vreme.
Upravljanje stresom
Kada vežbate upravljanje vremenom, budite pažljivi prema svom mentalnom zdravlju. Mnogo stresnih situacija učiniće da izgubite motivaciju i kontrolu nad svojim radom. Pomozite sebi tako što ćete tokom dana praviti male pauze ili priuštiti sebi neku nagradu (slatkiš, kafa, slušanje omiljene pesme...) svaki put kada uspešno završite neki zadatak.
Kako poboljšati veštine upravljanja vremenom
Veština upravljanja vremenom pomoći će vam da budete efikasniji na radnom mestu i da naučite kako da se potpuno usredsredite na posao tokom dana. Usavršite svoju organizaciju, postavljanje ciljeva i određivanje prioriteta. Ne zaboravite, sve ove veštine se uče. Upravljanje vremenom spada u red takozvanih mekih ili prenosivih poslovnih veština. Ove veštine nisu direktno vezane za struku u kojoj radite, ali su od velike koristi na svakom poslu i predstavljaju deo vašeg ličnog usavršavanja. Pronađite vremena u svom rasporedu za razvoj ovih veština i videćete napredak, kako u profesionalnom, tako i u ličnom životu.
Promo tekst