Perfimerija u kojoj je pazarila parfem odbila reklamaciju Beograđanke, ona se obratila proizvođaču u Francuskoj i uz izvinjenje odmah dobila novi proizvod i poklon
Slučaj jedne Beograđanke koja je u Srbiji kupila "Diorov" parfem od 19.000 dinara, a pošto nije valjao, pisala je "Diorovom" sedištu u Parizu, odakle su joj ekspresno poslali isti novi parfem i dodatni poklon, primer je odlične trgovačke prakse koji bi i naši domaći trgovci trebalo da praktikuju, ocenjuju predstavnici potrošača.
Naime, pomenuta Beograđanka je u poznatoj parfimeriji u šoping-molu u prestonici kupila "Diorov" parfem, koji je platila 19.000 dinara, ali, kako kaže, nije bio upotrebljiv jer je miris bio "bled".
- Moj dečko je istog dana kupio parfem u istom prodajnom lancu, a on je bio odličnog kvaliteta. Tada je počela moja bitka za pravdu. Kada sam videla da sam na neki način prevarena, otišla sam da se žalim, a onda je usledilo pisanje molbi, i sve je to jako dugo trajalo. U pitanju su bili meseci - ispričala je ona za portal Espreso.
Pošto je parfimerija u kojoj je kupila parfem uporno odbijala reklamaciju, Beograđanka je rešila da se obrati direktno proizvođaču, kompaniji "Dior" u Parizu.
- Obratila sam se i Udruženju za zaštitu potrošača. Rečeno mi je da je ovo na neki način moja odgovornost jer sam imala tester pored parfema, pa sam tu morala da zaključim da nešto nije u redu. Zainatila sam se jer nije lako dati veliki novac za parfem, a dobiti osrednji proizvod, koji miriše kao da ste ga kupili kod šanera. Iz "Diora" su mi odgovorili da slikam dno bočice na kome se nalazi žig, jedinstveni kod parfema kako bi oni potvrdili da je u pitanju original. To sam i učinila.
Ubrzo su mi odgovorili da se izvinjavaju i da će mi poslati novi parfem. Kako sam želela parfem iz druge njihove serije, dobila sam dva parfema i balzam za usne, koji je poprilično skup, u znak pažnje za izvinjenje - ispričala je ona i dodala da je nakon četiri meseca borbe sa domaćim prodavcem, koji prvobitno nije hteo da primi reklamaciju, isterala pravdu. Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović rekao je za Kurir da često dobijaju ovakve prijave od potrošača, a potom ih udruženje savetuje da se obrate direktno kompaniji ili firmi čiji su proizvod kupili.
- Svakom proizvođaču je u interesu da sačuva kupca. To pokazuje i ovaj primer i dobro je da se takve stvari dešavaju, samo bi bilo još bolje da se ovakva trgovačka praksa češće praktikuje i kod nas - kaže Papović i dodaje:
- Kada trgovac dobije neki proizvod, u ovom slučaju parfem, on uz njega dobija šta su plagijati tog proizvoda kako bi potrošači bili upućeni u to i kako ne bi nasedali na prevare. Nakon toliko prijava i žalbi dobro je da ima ovakvih slučajeva gde se potrošač izborio za svoja prava - istakao je Papović.
Kurir.rs/ Aleksandra Kocić