Osvežena „ford fijesta ST“ dobija jači moment, pametne LED farove, ali ostaje verna oktanima i vozačkim vrednostima
Džepne rakete najčešće su plave, pa „Ford“ sada forsira zelenu, makar će se bojom odvojiti od konkurenata. Ali „fijesta ST“ odranije je poznata vozačima, naravno po performansama... Upravo sada je objavljena restilizovana verzija, koja će se na tržištu pojaviti 2022. godine.
Podsetimo, recept mali auto, velika snaga, ovde je ostao isti, kao i kod prethodnika. Trocilindrični agregat 1,5 proizvodi okruglo 200 konjskih snaga, ali obrtni moment je skočio sa 290 na čak 320 Nm! Obezbeđeno je impresivno ubrzanje. Sprint od 0 do 100 km/h traje samo 6,5 sekundi, a snaga se prenosi putem šestostepenog manuelnog menjača! Možda je bolje za vlasnike i informacija da će osvežena „fijesta“ biti čistokrvni oktanac, bez mešanja sa visokim naponom, pa će za petnaestak godina kod kolekcionara nositi epitet „poslednji benzinac“ iz serije ST. Strujni ili hibridni pogon ostavljen je za sledeću generaciju, verovatno krajem 2025. godine.
Karoserija je blago našminkana, i to sa novim matričnim LED farovima, koji se sami prilagođavaju uslovima na putu, ali i registruju pešake. I dalje su tu troja vrata, što će novu „fijestu“ takođe odvajati od konkurencije. Nos je potpuno nov, a utisnut je brend „Ford performans“ na donjem kraju. Tu je i preoblikovan otvor na rešetki, a na njoj je, umesto u samom nosu, i znak brenda. Sem toga, usisnici vazduha su većih dimenzija, iako su lažni. Standardne alu-felne biće dimenzije od 18 inča. Dizajneri navode da zadnja svetla imaju tamniju nijansu. Bezbednosna tehnologija ostaje na visokom nivou, tu je autonomno kočenje u opasnim situacijama, sistem asistencije održavanja u traci, ali i upozorenja na slepu zonu i unakrsni saobraćaj pozadi!
Unutrašnjost je dobila digitalnu instrument-tablu od 12,3-inča. I ST će se, po tradiciji „Forda“ razlikovati zavisno od paketa opreme. Tako opcija „vinjale“ donosi ekskluzivniji izgled i bogatiju opremu. Kada smo kod onoga što nema, brzu „fijestu“odvaja i činjenica da prednji parking senzori nisu u planu. Logično, takvi i nisu za ST, kad ne znaju da voze „napred“.
Mladen Radulović