Ima li većeg stresa na poslu od onog kada se rok približava, a vi shvatate da su vam sve ostale obaveze okupirale vreme i da možda nećete stići da završite sve kao što ste planirali, pre dogovorenog vremena za isporuku projekta?
Rokovi su važni, a upravljanje vremenom još važnije, kako bi se postigli dobri rezultati i kako bi ceo tim bio zadovoljan i napredovao kolektivno. Ali to je individualna veština na kojoj svaki član zasebno mora da radi.
Zato pročitajte sledećih nekoliko saveta.
Prepoznajte trenutke produktivnosti
Svi smo različiti, pa tako i naši periodi fokusiranosti i posvećenosti mogu da se aktiviraju na različite načine. Važno je da prepoznate svoje vreme optimalne spremnosti za rad i da ustanovite u kojim trenucima imate najviše volje da radite i kada vas najduže ispunjava pozitivna radna energija i koncentracija. U skladu sa time ćete potom formirati svoje obaveze i definisati kada ćete se čemu posvetiti.
Naučite da postavljate prioritete
Ako imate sreće, lider koji vam dodeljuje zadatke moći će jasno da komunicira i ukaže vam na to koji od njih ima najviši prioritet i koji je važno završiti što pre. Međutim, ako niste te sreće, dobićete jednostavnu informaciju o tome šta morate završiti i koji je rok za to, pa ćete dalje sve sami određivati.
Zato naučite kako da odredite nivo hitnosti određenih projekata i u skladu sa tim da podelite svoje obaveze i zaduženja.
Pratite aktivnosti
Počnite da merite koliko vremena ulažete u određene projekte, kako biste znali koliko praznog prostora u svom rasporedu treba da ostavite. Sam rok vam ne znači ništa ako nemate konkretnu informaciju o obimu posla koji je pred vama. Na osnovu vaših prethodnih navika i načina rada, moći ćete lakše da odredite kako da rasporedite aktivnosti i izbegnete gubljenje vremena.
Sarađujte
Ne morate sve završiti sami. Upravljanje vremenom znači da određene delove projekta koji nisu nužno vaš posao možete prebaciti i kolegi koji ima više slobodnog vremena od vas, kako biste mogli da nastavite rad na obavezama koje vas već čekaju. Otvorite komunikaciju sa članovima tima i dogovorite se da vam sistem delegiranja postane svakodnevica i da tako funkcionišete ubuduće.
Pravite pauze redovno
Najgore što možete da uradite za svoj raspored jeste da zakažete sastanke jedan za drugim, a potom i same obaveze i da nigde ne ostavite prostor za pauzu, kafu, ručak ili bilo šta što će vas odvući od radnog stola.
Slobodno vreme je podjednako važno kao i period koji koristite za produktivnost i konkretne obaveze. Uračunajte nekoliko pauza tokom dana.
Ostavite malo slobodnog prostora
U poslu je izuzetno važna fleksibilnost. Uvek morate računati na to da će vam u toku dana stići neki hitan zahtev zbog koga morate da ostavite sve drugo. Tada je važno da se prilagodite i bez problema prihvatite to na sebe. Zato ostavljajte prazan prostor u rasporedu koji će vam dozvoliti da radite bez gubitaka.
Koristite alate za upravljanje projektima
Alati pomažu. Trello ili ClickUp su dve mogućnosti od mnoštva opcija koje vam mogu pomoći da kvalitetno organizujete svoje projekte, podelite zaduženja među članovima tima, raščlanite zadatke koji su pred vama, odredite rokove i odgovornost i kvalitetno upravljate svojim vremenom i obavezama. Iskoristite prednosti moderne tehnologije i uvedite inovacije u svoj rad.
Ograničite ometajuće faktore
Mobilni telefon, društvene mreže, pa čak i notifikacije koje vam stižu putem mejla predstavljaju ozbiljne ometajuće faktore kada se bavite poslom koji zahteva duboku posvećenost i koncentraciju. Pokušajte da blokirate sve na pola sata i da imate 30 minuta prostora za potpuno usredsređen rad bez ikakvih upadica. Za to vreme se ništa strašno neće dogoditi, a vama će mnogo koristiti da imate mir i tišinu.
Postoje određeni poslovi u kojima će vam sposobnost upravljanja vremenom biti ključna za uspeh i osnovna veština koju morate posedovati. Jedan od njih je i projektni menadžment, budući da je u tom poslu neophodno da svi segmenti procesa funkcionišu bez zastoja i da se svaki rok poštuje bez izuzetka. Zato ne može svako to da radi, ali ko se nađe na toj poziciji, od samog početka može zarađivati znatno više od ostalih.
Ako vam organizovani haos zvuči primamljivo, pristupite toj ideji na pravi način i upišite upravljanje projektima kako biste ovladali svim veštinama neophodnim za karijeru kakvu ste do sada sanjali.
Promo tekst