Iako svaka kompanija može da posluje i ako nema slogan, on će vam pomoći da vas korisnici zapamte i da se zauvek izdvojite od konkurencije. Naravno, samo ako je slogan dobar.
Kada se govori o marketinškim alatima, slogan jeste najsnažniji. Ostale poruke koje šaljete tržištu mogu da se menjaju i prilagođavaju, ali slogan će najduže trajati. I promenićete ga samo ako drastično promenite smer svog poslovanja i svemu što radite date nov dizajn.
Da bi slogan bio dobar, on mora da predstavi srž onoga što radite. Ne sme da bude predug – jer ga mnogi neće tačno zapamtiti. Mora da govori o vama, ali na način da se tiče onoga što je korisnicima najvažnije.
Možda i najčuveniji slogan je „Just do it“. Iako ne govori ni o sportskoj opremi, niti o prodaji, tačno prenosi ono što je osnovna ideja kompanije Najki (Nike): Naša oprema od amatera stvara atlete – ako se vi sami na to odvažite. Kako da se približite ovako dobro sročenom sloganu?
Definišite svoj rad
Pronađite ono što vaš proizvod ili usluga obezbeđuju, ono po čemu ste različiti od konkurencije.
Budite originalni i koncizni
Slogan ne bi trebalo da ima više od 5 reči i nikako ne treba da podseća na neku drugu poruku. Uvek je dobro iskoristiti igre reči ili stvoriti nešto što će ličiti na poznatu, postojeću frazu.
Rime su dozvoljene
Ako se rima prirodno uklopi u poruku ili se slogan i brend rimuju, iskoristite to. Poruka će biti jednostavnija i lakše će se pamtiti.
Neka se podrazumeva
Slogan je potpis vašeg brenda, zato je sasvim u redu da se oslonite na implikacije. Kao pahuljice firme Kelog (Kellogg) – „doručak šampiona“.
Bez praznih obećanja
Vaš slogan treba da istakne ono što je ključna prednost vašeg proizvoda. Međutim, ta prednost mora da bude u skladu s iskustvom. Oslonite se na prethodna istraživanja, fokus grupe i povratne informacije koje ste dobili od korisnika. Ako se određeni utisak ponavlja, to je osnova vaše poruke.
Pronađite inspiraciju
Slogani su već dugo prisutni u oglašavanju, pa se bacite na čitanje. Proučite kako su velike i čuvene kompanije kroz kratku poruku u prvi plan stavile ono što čini njihovu osnovnu pokretačku ideju. To će vam dati bolji uvid u ono što treba da postignete.
Slogan treba da obogati ono što korisnicima već pružate
To je nov nivo oglašavanja – jer i slogan morate da promovišete. Slogan je ključni element strategije vašeg brenda. Ako tek započinjete poslovanje, slogan je odličan način da se predstavite tržištu i da vas korisnici brže primete i zapamte. Sa druge strane, ako ste već dugo prisutni, slogan će imati smisla samo ako unosite i druge velike promene.
Međutim, pre nego što počnete da radite na sloganu, morate da budete sigurni da vam je potreban. Fejsbuk (Facebook) i Starbaks (Starbucks) su osvojili svet bez ikakvog slogana. Zato je prvi korak da naučite sve što vam je neophodno za građenje brenda.
Izaberite školu koja će vam dati celovit pristup i oglašavanju i građenju brenda. Biti kopirajter znači stvoriti mnogo više od samog slogana. Jer to je osnova za dobar marketing, pa i slogan kao najvidljiviji i najupečatljiviji element svake marketinške strategije. Naučite sve što će od vas napraviti profesionalca koji trag ostavlja rečju. A onda stvorite poruku za sva vremena!
Promo