Od početka godine Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije pristiglo je oko 400 pritužbi zbog prevara prilikom onlajn kupovine, ali tržišna inspekcija nije bila u obavezi da obelodani koliko je prekršajnih naloga tačno podnela.
To će se promeniti u roku od dva meseca, kada na snagu stupa novi Zakon o zaštiti potrošača.
Pravni savetnik iz POKS Marko Grabić za Kurir televiziju savetuje građane da kupuju samo preko registrovanih trgovaca, da kupuju legalno i da se čuvaju "mačke u džaku".
"Treba da vide da li taj profil ima istaknute sve podatke, pib, sedište firme i ime zastupnika, matični broj i da zna da je kupio bezbedno, da se primenjuje zakon i da u slučaju bilo kakve nesaobraznosti proizvoda zna da će biti zaštićen", rekao je Grabić.
On je objasnio da u slučaju da je dobio pogrešan proizvod, proizvod sa greškom ili bilo šta drugo, kupac ima pravo da podnese žalbu u roku od 14 dana da zameni proizvod, da zahteva povrat novca ili slučaj prijavi tržišnoj inspekciji.
"Trgovac koji je registrovan je u obavezi po Zakonu o elektronskoj trgovini da istakne svoje podatke ako posluje onlajn", rekao je on i dodao da se neregistrovani trgovci nalaze u sivoj zoni, da ne plaćaju porez i da je to propust tržišne i poreske inspekcije.
(Kurir.rs)
Bonus video: