Srbija - lider regiona u proizvodnjih biljnih kultura

Promo

Nekolicina malih prozvođača za potrebe velikih trgovinskih lanaca prozvode njihove robne marke i tako ojačaju svoj finasijski položaj

Plasiranje proizvoda malih domaćih proizvođača u u velike trgovinske lance ne ide lako, što zbog potrebnih količina proizvoda, dinamike isporuke, cene ulistavanja, dinamike plaćanja, ali i prepoznatljivosti na tržištu.

Aleksandar Bpgunovič, sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju PKS kaže za Kurir da, takođe, proizvodi iz manjih serija proizvodnje često budu i cenovno „jači“ od onih koji se rade u većim pogonima za preradu hrane, nekad i zbog nivoa kvaliteta, ali pre svega zbog obima proizvodnje koji omogućava niže proizvođačke cene.

  • Neki od njih su uspeli da dovoljno porastu i pozicioniraju se u velike sisteme prodaje sa svojom robnom markom. Za one koji nemaju još uvek tu snagu postoji mogućnost proizvodnje robnih marki, pa tako danas imamo nekolicinu malih prozvođača koji za potrebe velikih trgovinskih lanaca prozvode njihove robne makre. Time uspevaju da ojačaju svoj finasijski položaj i omogućava im da nastave rad na jačanju i promociji sopstvene robne marke i razvoju proizvodnih kapaciteta. Sam rast obima prerade stvara mogućnost snižavanja proizvođačkih cena svih proizvoda što kroz nabavke sirovine što zbog optimalnijeg utroška rada i energije – navodi on.

Bogunović ističe da je naša prehrambena industrija je skoro u potpunosti vezana i upućena na domaće resurse.

  • To je i očekivano obzirom da je Srbija lider regiona u proizvodnjih širokog spektra biljnih kultura. Imamo razvijenu i ratarsku, povrtarsku, voćarsko vinogradarsku i proizvodnju industrijskog, lekovitog i aromatičnog bilja koja daje osnov za dalji razvoj i stočarske porizvodnje ali i svih ostalih grana prehrambene industrije.

Ohrarujujuće je to što se u Srbiji može primetiti značajniji rast organske proizvodnje u proteklih par godina.

  • Procena je da se danas organskom poljoprivredom u Srbiji bavi preko 6.500 poljoprivrednih gazdinstava. Postoji još dosta prostora za njen dalji rast i nove investicije, a sa potencijalima za njen dalji razvoj, možemo očekivati dalja ulaganja u ovaj sektor poljoprivrede i prehrambene industrije Srbije – ističe on.

Promo tekst