Sajtovi za kupovinu preko interneta su veoma popularni u Srbiji. Ipak, stotine ljudi svakodnevno postaju žrtve prevara.
- Ako se ide na kupovinu putem interneta, roba se uzima samo od proverenih brendova, i od firmi koje postoje u Agenciji za privredne registre (APR) - naglasio je Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača u "Redakciji" jutarnjeg programa Kurir televizije.
Gavrilović je posavetovao kupce da obrate pažnju na period postojanja firme.
- Firme koje postoje u APR-u proveriti od kada postoje. Imali smo situacije da se neki "STR" koji prodaje mobilne telefone u poslednjih tri godine sedam puta gasio i otvarao - naveo je Gavrilović.
Jedan od primera prevare jeste i promena imena firme.
- Zvao se Pera, pa Pera plus, a nakon toga i Pera plus +. Vidi se tako da postoji kontinuitet prevare. Postoje i bilansi da se provere kako ta firma radi - objasnio je Gavrilović.
Podsetio je Gavrilović i na slučaj brendova koji su otišli u blokadu, a ljudi nisu znali, pa su kupovali. U tom slučaju, kupac nema prava na povraćaj novca.
- Na sajtu NBS proveriti blokade. Ako je firma u blokadi, potrošač ne može da ostvari nikakva prava, sve i da je neki poznatiji brend - istakao je Gavrilović.
(Kurir.rs)
Bonus video: