VOZILI SMO FORD EKO-SPORT: DŽEPNI TERENAC! Gradski šarmer je majstor za gužve i specijalista za loše puteve i ivičnjake!

Kurir

Oprema "aktiv" ovde označava restilizaciju, dobio je novu šminku, ali i višestruko nagrađivani "eko-bust" motor sa čak 125 konjskih snaga

Uvek je dilema šta je SUV, šta kros, a šta nešto između. "Ford eko-sport" tek je neznatno duži od četiri metra, ali stvari postaju jasnije za volanom. Iako nije spreman za of-roud podvige, ubedljiv je pri prelasku preko rupa, nema problem sa ivičnjacima, visoko se sedi, a solidno se nosi i van asfalta.

Iako ovaj mali terenac nije nov na tržištu, model sa testa može da se podvede pod blagi ristajl, jer sa opremom "aktiv" ima velike branike, korisne za lošije terene, ali i nova kožna sedišta obeležena natpisom A, u skladu sa paketom opreme. Sem toga, uvedeni su važni bezbednosni sistemi, a sem elektronskih kontrola i pasivne bezbednosti, sada ima upozorenje na mrtav ugao, prednje i zadnje parking senzore, zadnju kameru i slično.

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

Spoljne linije su atraktivne. Oštre ivice i svojevrsna lajsna koja seče brave daju mu šmek. Prednja maska dodaje agresivnost zahvaljujući šestougaonom braniku koji se vrhunski uklopio u belu karoseriju. Alu-felne od 17 inča su odličan detalj, a sve se završava modernim zadnjim krajem. A tu je nešto toliko originalno - trebalo nam je nekoliko minuta da otvorimo zadnja vrata. Naime, kvaka prtljažnika je ugrađena u lajsnu na stop svetlu. Zanimljivo rešenje koje nam je olakšalo da unesemo dečja kolica, mada se pojedini žale da smeta ako je auto iza vas parkiran blizu.

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

Enterijer je klasičan "fordovski", dominiraju plave linije i ekran u sredini. Nedostaju atraktivniji kolor displeji na instrument-tabli, ali za utehu je ugrađen tablet ekran na sredini. Mnogo bolja informacija jeste ta da imamo sijaset tastera na centralnoj konzoli. Tu nalazimo dugmad za grejanje volana, ali i sedišta, što nam je bilo preko potrebno za prelaz iz leta u protekli hladni vikend. Sedišta su kožna, što donosi luksuz.

foto: Kurir
foto: Kurir

Sve to i te kako doprinosi osećaju za volanom, ispred koga je višestruko nagrađivani 1,0 eko-bust agregat, ovom prilikom sa 125 KS, koje prenosi na prednje točkove. Iako ima tri cilindra, nema neprijatnog zvuka, radi kultivisano, a ubrzanja su subjektivno ubedljivija od deklarisanih 12,7 do stotke. U gradu nam je bez štednje "popio" sedam litara, a na otvorenom pri 120 troši oko pet i po litara. Brzine su dobro raspoređene, pa ima snage od starta, a zna da štedi u šestoj.

foto: Kurir
foto: Kurir

Eko-sport sa "bup" prelazi preko ležećih policajaca i rupa, što ga čini pravim mini terencem, iako nema pogono na sve točkove. Klirens je povišen, pa nema brige od loših, niti zemljanih puteva. Vozi se sa uživanjem, a posebno je spretan u gradskim gužvama i na malom prostoru.

foto: Kurir
foto: Kurir

Zanimljivo je i to što je "aktiv" paket ovde jači od poznatog "titanijuma", koji košta primamljivih 15.990 evra, ali sada je možda i najbitnije to da ih ima na lageru uprkos svetskoj krizi u proizvodnji automobila.

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

Bogata oprema

Aktiv jači od titanijuma

- LED dnevna i oborena svetla

- Tempomat s limiterom

- BLIS (indikacija mrtvog ugla)

- sedišta od salerno kože

- grejanje prednjih sedišta

- grejanje vetrobrana

- grejanje volana

- aktiv plastične obloge

foto: Kurir
foto: Kurir

TEHNIČKI PODACI

Motor: 998 ccm

Snaga: 125 KS pri 6.000 o.

Moment: 170 Nm

Masa: 1.205 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 12 s

Maks. brzina: 180 km/h

Dužina / širina / visina

4.096 / 1.861 / 1.653 mm

Potrošnja na testu (grad): 7,2 l

Osnovni model: 15.990 evra

Test model: 17.990 evra

foto: Kurir
foto: Kurir