Rodno neutralne igračke postaju hit u svetu, pa je tako danska, planetarno poznata, kompanija "Lego" pre nekoliko dana saopštila da će u budućnosti raditi na "uklanjanju rodnih stereotipa" kod svojih proizvoda. "Bespolne" igračke je već promovisao i američki proizvođač igračaka "Matel", koji je napravio barbiku koja ne liči ni na dečaka ni na devojčicu, a ova lutka, koja nema grudi, karakteristične za Barbi, niti široka ramena svojstvena Kenu, može da se kupi i u Srbiji po ceni od oko 4.000 dinara!
Pojedini proizvođači igračaka tvrde da se na ovaj način ruše predrasude i rodne stereotipije.
Sa druge strane, psiholog Aleksandra Janković kaže za Kurir da u svakom slučaju treba raditi na razbijanju stereotipa i predrasuda, ali da prevelik pritisak tržišta može dovesti do toga da deca završe u potpunoj konfuziji - da ne znaju ni ko su, ni šta su.
- Istina je da devojčice obično na poklon dobijaju lutke i razne rekvizite za kuhinju, kao da se spremaju za životnu ulogu domaćice, dok dečaci pak dobijaju oružje, spremajući se da budu ratnici. Očigledno je da se stvari menjaju i da bi bilo dobro da se i jednima i drugima daju igračke koje razvijaju konstruktivne sposobnosti i maštu i koje nisu nužno određene polom. Međutim, deluje kao da se vodi kampanja da se potpuno ukinu razlike među polovima. Bojim se da je ovo pritisak jednog novog tržišta koje radi na tome da postanemo bespolna bića, odnosno da istovremeno budemo kao hermafroditi - i muškarci i žene - objašnjava Jankovićeva i dodaje da decu ne treba dovoditi u situaciju da se osećaju kao da su "vanzemaljci, da im se ne zna pol i rod".
Kurir.rs/R. K.