Društvo

Teže do vozačke dozvole

Budući vozači će od oktobra znatno teže dolaziti do vozačke dozvole. Nova pravila podrazumaveju dužu obuku, ali i više cene. U poslednje tri godine 200.000 ljudi dobilo je vozačku dozvolu

BEOGRAD - U hiljadu auto-škola u zemlji na obuci je oko 25.000 kandidata koji pokušavaju da do 25. oktobra, kada na snagu stupa novi pravilnik o obuci, polože vozački ispit po starom nastavnom programu. Pritisak na auto-škole je veliki – do sredine septembra očekuje se još pet hiljada polaznika. Obuka vozača sa 300 poskupeće na 800 evra.

Zbog stalnih najava da će vozački ispit biti komplikovaniji i skuplji, u poslednje tri godine 200.000 ljudi dobilo je vozačku dozvolu što je, s obzirom na broj stanovnika, podatak za Ginisa. Stručnjaci, međutim, upozoravaju da su to, zapravo, tri generacije nebezbednih vozača.

Za razliku od Evrope, gde obuka i ispit koštaju od 1.200 do 1.700 evra, u Srbiji će se, i posle velikog poskupljenja, do dozvole stizati za manje para nego u većini zemalja. Nadležni tvrde i sa više znanja i obuke.

"Ceo svet zna da su mladi vozači, oni između 18 i 25 godina, i najrizičniji vozači i da baš njima treba da se pruži najbolja obuka, najbolja edukacija i da im se promeni stav o učešću u saobraćaju", kaže Milan Božović sa Saobraćajnog fakulteta, prensi RTS.

Prema sadašnjim uslovima, obuka traje mesec dana i košta od 150 do 300 evra. Ukoliko do 25. oktobra ne dobiju dozvolu, kandidatima ostaje da uzmu još po tri časa teorije i prakse i pokušaju da polože po starom programu – do 25. januara. Posle toga, moraće da prođu i plate obuku po novom progamu.

"Mislimo da na duži rok izbor auto-škole treba da podrazumeva kvalitet, a da sitna ušteda koja je danas prisutna u cenama obuke na duži rok može da donese veće probleme i kandidatima i roditeljima", kaže Branislav Pejović iz MUP-a Srbije, prenosi RTS.

Osim veće cene, reč je o 800 umesto 300 evra, novi program predviđa po 40 časova teorije i prakse, video-nadzor na nastavi i ispitu, kao i polaganje prve pomoći kao zasebnog ispita. U auto-školama kažu da će takvi uslovi desetkovati njihov broj, odnosno da će u poslu ostati samo najveći, koji imaju novca i kadrove da ispune sve uslove.