U Beogradu je svojevremeno u mandatu gradonačelnika Nenada Bogdanovića detektovano 37 "crnih tačaka" za stradanje dece u saobraćaju, a samo poštovanje određenih mera u roku od nekoliko godina može čak za 30 odsto da poveća njihovu bezbednost na ulicama.
Ovo je u Pulsu Srbije ispričao profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić i dodao da su tadašnja istraživanja rađena na osnovu sudskih spisa i policijskih podataka.
"Za samo tri godine smo sveli ta opasna mesta na 14, ali su se pojavila četiri nova kako se grad razvija i širi. Beograd je po bezbednosti dece trenutno bolji od evropskog proseka kada govorimo o ulici, ali kada govorimo o vozilu nije tako", pojašnjava Vujanić.
On naglašava da je za dete u automobilu najgore kada se zakoči to što glava deteta, koja nije vezana, ide napred.
"Kada sa 60 km/h udari na prepreku, javlja se inerciona sila od 20 gravitacija. Dete od 5 kg postaje 100 kg teško, tada budu povređena zbog udarca u delovima automobila. Pojas vas zadrži do brzoine od 80 km/h, posle toga on puca. Sedište za dete mora da ima i amortizaciju, da ga uspori. Najbezbednije je da dete sedi u sedištu, ali okrenuto u suprotnom smeru od vožnje", naglašava sagovornik Kurir televizije.
On dodaje da je prednost takvog sedenja to što vozač vidi dete, ne mora da se okreće ili gleda u retrovizer.
"Osoba, a ne dete do 1.35 metara mora da ima vezan pojas i da bude smeštena u posebnom sedištu ili kod dece do 12. godine živote", navodi profesor.
(Kurir.rs)
Bonus video: