OVI POLICAJCI VOZE BOLJE OD HAMILTONA U F1: Ovako izgleda obuka vozača premijerke i ministara! Šta kad naiđu vozila pod pratnjom

RTS Printscreen

Svako vozilo na putu, potencijalna je pretnja. Na svakoj raskrsnici povećana pažnja. Ništa ne sme ugroziti život predsednika Vlade, ministara i ostalih štićenih ličnosti u vozilu

BEOGRAD - Presretanje kolone vozila predsednika Srbije kod Topčiderske zvezde poznat kao slučaj "Bentli" pre nekoliko godina ili automobila u kojem je bio premijer Đinđić kod hale "Limes", imali bi možda drugačiji ishod da za volanom nisu bili obučeni ljudi.

RTS Printscreen 
foto: RTS Printscreen

Ekipa RTS-a bila je na jednom od treninga pripadnika Jedinice za zaštitu određenih ličnosti i objekata MUP-a. Svako vozilo na putu, potencijalna je pretnja. Na svakoj raskrsnici povećana pažnja. Ništa ne sme ugroziti život predsednika Vlade, ministara i ostalih štićenih ličnosti u vozilu.

Obuka je naporna, jer na putu ne sme biti iznenađenja.

Komandant jedinice, pukovnik policije Dejan Stefanović kaže da su štićena lica, kada nalaze u vozilu, kao i svi ostali učesnici u saobraćaju izloženi određenim bezbednosnm rizicima.

RTS Printscreen 
foto: RTS Printscreen

"Da bi te rizike, odnosno posledice tih rizika sveli na minimum Jedinica pridaje posebnu važnost stručnom usavršavanju i osposobljavanju vozača specijalnih vozila kroz obuku tehnike i taktike vožnje. Navedena obuka se sprovodi po najvišim standardima i principima čime se stvaraju uslovi za uspešno obavljanje postavljenih zadataka", ističe Stefanović.

RTS Printscreen 
foto: RTS Printscreen

Za uvežbavanje se koriste stariji automobili, ali nema manje snage. Obukom rukovode iskusni instruktori, koji su svoje znanje stekli i van granica Srbije.

"Suština obuke vozača specijalnih vozila jeste da u svakom momentu u svakoj kriznoj situaciji blagovremeno reaguje i otkloni svaku opasnost koja mu se nađe na putu, a to se pre svega postiže treninzima svakodnevnim i vožnjom koju radimo", naglašava instruktor major policije Milorad Tojagić.

RTS Printscreen 
foto: RTS Printscreen

Prema njegovim rečima to znači da vozač tokom obuke mora da ovlada tehnikom i taktikom vožnje.

Vozač je taj čija pažnja mora biti na najvišem nivou, koliko god da traje put od tačke A do tačke B.

RTS Printscreen 
foto: RTS Printscreen

"Pozornost vozača mora da bude uvek na najvišem nivou pošto od njega zavisi život štićenog lica, život celog eskorta, naravno i ostalih učesnika u saobraćaju, jer njegovom reakcijom spašavaju se tuđi životi", poručuje major policije Milorad Tojagić.

Šta kad na putu naiđu vozila pod pratnjom

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, precizirao je kako vozači treba da se ponašaju kada naiđu vozila pod pratnjom.

U članu 107. se između ostalog navodi da je vozač koji na putu susretne ili ga sustigne vozilo, odnosno vozila pod pratnjom, dužan da propusti ta vozila, da im omogući mimoilaženje i preticanje.

foto: RTS Printscreen

Komandant jedinice, pukovnik policije Dejan Stefanović kaže da je jedinica za obezbeđenje određenih ličnosti i objekata posebna jedinica policije MUP-a namenjena za sprovođenje mera bezbednosne zaštite prema određenim licima i objektima.

Što su vozači Jedinice obučeniji, to je i štićena ličnost bezbednija. Zato je važno vezati pojas i uživati u sigurnoj vožnji.

Kurir.rs/RTS/Igor Topalović