Agilni menadžment i metodologija upravljanja projektima nisu ništa novo. Ovaj pristup najčešće srećemo u oblasti informacionih tehnologija, gde je neophodan stabilniji pristup rešavanju problema i organizaciji procesa rada i delegiranja zaduženja. S druge strane, agilnost je počela da se seli i u druge oblasti. Popularizovanju agilnosti posebno je doprinela pandemija.
Bilo je pitanje vremena kada će agilni pristup stići i do prodaje, pa tako danas viđamo agilnu organizaciju prodajnih procesa. Ako želite da ovu metodologiju primenite u svom poslovanju, pročitajte sledeće savete.
Organizujte sprintove
Sprintovi su osnova agilnog poslovanja. Funkcionišu tako što se na početku procesa uspostavi cilj o kome se svi saglase, a onda u naredne dve ili tri nedelje, koliko sprint traje, svi rade na zadacima koje su dobili od svojih menadžera. Na kraju sprinta se radi revizija i prati se koliko je učinjeno i šta je još preostalo.
Dnevni sastanci
U agilnom menadžmentu postoji nešto što se zove dnevni „stendap” (engleski, ustajanje, stajanje), što označava kratke dnevne sastanke koji se uglavnom organizuju tako što tim koji se okuplja stoji i nabraja šta je juče urađeno, a šta će se danas raditi. Ideja takvih aktivnosti je da svi članovi u svakom trenutku znaju kako projekat napreduje, ko ima vremena, ko je prezauzet i da se uradi preraspodela zadataka ukoliko je neophodno.
Kratkoročni ciljevi
U prodaji se posao najčešće organizuje prema dugoročnim ciljevima. Međutim, ako se organizujete na agilan način, morate uspostavljati i ciljeve za čije je postizanje potrebno dve ili tri nedelje. Pravljenjem malih koraka vi se polako krećete ka ostvarenju dugoročnih ciljeva, iako samo posredno radite na njima. Zato je potrebna promena svesti i rekonstrukcija aktivnosti i ideja koje imate.
Fleksibilna strategija
Poenta agilnog menadžmenta jeste osnaživanje tima za brze promene i prihvatanje promena u hodu. Pokazalo se da je ta sposobnost danas na ceni više nego bilo koja. Od velike je važnosti ovaj koncept primeniti na celu strategiju i pisati je tako da već na početku ima elemente fleksibilnosti i prostor za prilagođavanje novonastalim situacijama ili idejama koje dođu od članova tima ili sa strane.
Fokus na podacima
Imajući u vidu da se sastanci održavaju često, to takođe znači i da ne traju predugo. Zato je važno da članovi prodajnog tima uvežbavaju da ne govore previše, odnosno da se uvek u svojim izlaganjima fokusiraju na konkretne podatke. Koliko je prodajnih ugovora zaključeno, koliko je klijenata prekinulo komunikaciju, koliko traje prodajni proces – to su samo neki od pokazatelja čije podatke možete da upotrebite i prezentujete tokom sastanka. Uvek budite spremni da svaki svoj argument i ideju podržite konkretnim brojevima.
Redovne revizije
Nećete znali kako da prilagodite svoju strategiju ako niste u stanju da prepoznate problem. Zato je neophodno da redovno vršite revizije i da u svakom trenutku znate koji bi aspekt mogao da se unapredi, a šta ostaje kao što je bilo. Između ostalog, tome služe i dnevni sastanci, a i otvorena komunikacija sa timom. Testirajte i unapređujte svoje procese svakodnevno kako biste uvek bili u toku sa aktuelnostima i kako biste mogli na vreme da reagujete.
Ukoliko učinite svoje prodajne procese agilnim, imate velike šanse da za kratko vreme postanete daleko konkurentniji od ostalih igrača na tržištu. Još uvek je mali broj onih koji su prepoznali značaj takve organizacije rada, pa bi bilo dobro da na vreme reagujete. Naravno, za agilnost je potrebno iskustvo i poznavanje tradicionalnih načina rada, pa zato upišite obuku za menadžment u prodaji i napravite idealnu osnovu za razvoj svojih veština, tehnika i sticanje novih znanja. U kombinaciji sa novom metodologijom, vrlo brzo ćete postati tržišni lideri.
Promo tekst