Provokacija ili bahatost

OVO JE NATO ŠPIJUNSKI AVION KOJI JE UMALO IZAZVAO SUDAR IZNAD CRNOG MORA: Kako je ruski putnički avion za dlaku izbegao tragediju

Foto: printscreen youtube/AIRBOYD

Ruska agencija za vazdušni saobraćaj saopštila je danas da je putnički avion koji se saobraćao na redovnoj liniji Tel Aviv-Moskva za dlaku izbegao sudar sa NATO špijunskim avionom koji je leteo u misiji iznad Crnog mora.

Kako je saopštila ova ruska agencija, NATO špijunski avion se iznenada brzo spustio sa velike visine i isekao rutu leta ruskom putničkom avionu tipa Erbas državne avio kompanije Aeroflot koji je sa 142 ukrcana putnika i članova posade leteo iz Tel Aviva za Moskvu.

Takođe zbog ovog incidenta je avion Aeroflota morao da promeni visinu i smer leta. Takođe ruska agencija navodi da se posada NATO letelice nije odazivala na pozive ruskih kontrolora leta.

Ruski mediji navode da je Erbas kompanije Aerfolot morao da se spusti kako bi izbegao susret sa NATO špijunskim letelicom. Takođe dodaje se i da su piloti videli avion koji im je dolazio u susret. Ruske vlasti navode i da je zbog agresivnog delovanja NATO špijunskog aviona smer leta morao da promeni i privatni mlazni avion koji je leteo iz Sočija za Skoplje.

Neko bi postavio pitanje pa koji je to avion. S obzirom na to da NATO već duže vreme iz vazduha intenzivno osmatra Krim i celu zonu Crnog mora.

U pitanju je RC-135W letelica namenjena za elektronsko izviđanje koja od sredine oktobra ove godine intenzivno leti nad Crnim Morem poletajući iz baze na Siciliji.

NATO se za sad nije oglašavao o ovom incidentu, niti ga igde navodi.

RC-135W

RC-135 su avioni za eletronsko izviđanje stari više od 40 godina, ali su opremljeni trenutno savremenom elektronikom. Za osnovu ovog aviona uzet je putnički avion Boing 707, koji su zatim prepravljeni da se u njih smesti velika količina elektronske opreme. Svi avioni sa kojima raspolaže američko RV smešteni su u bazi Ofjut u Nebarsku. Radi se o broju od 20 aviona RC-135, koji pripadaju 55. puku.

Ono po čemu su ovi avioni prepoznatljivi jesu velika kućišta na trupu letelice u kojima je smeštena elektronska oprema, a koje piloti nazivaju "hrčkovi obraščići" zbog kakrakterističnih izbočna na bokovima trupa.Glavinu flote čine 18 aviona RC-135V/W poznati i kao Rivit džoint sa sistemima za nadzor nad izvorima elektromagnetskih emisija na dometu od 240 kilometara. Sredstva za EI su uvezana sa dva sistema jedan za izviđanje sredstava veza i jedan za elektromagnetne emisije, a prvenstveno se to odnosi na radarske uređaje. U svim oružanim sukobima i ono što je prethodilo njima RC-135V/W smatrani su isturenim ušima obaveštajaca.

TT podaci:

Namena: avion za elektronsko izviđanje

Posada: 4+ potreban broj operatera za konkretan zadatak

Pogonska grupa: Četiri turboventilatorska motora Pratt and Whitney TF-33-PW-102

Dimenzije: dužina 46,61 m, razmah krila 44,42 m, visina 12,93 m, površina krila 279,64 m

Mase: prazan 77565 kg, maksimalna u poletanju 152,410 kg

Performanse: maksimalna brzina 885 km/h, vrhunac leta 10.670 m, vreme trajnja leta 11 časova, trajanje leta sa jednom popunom goriva 20 časova.

Kurir.rs /A.Mlakar