ISTINITE PRIČE: Pročitajte kratke priče o 4 poznata brenda koje niste znali
Priče o uspešnim preduzetnicima pune stupce internet portala. Kada ponestane inspiracije, čitanje o uspesima dobar je način da se čovek ohrabri i ne odustane od svojih planova. U nastavku nudimo nekoliko kratkih priča kolumniste Stiva Tobaka o poznatim brendovima i njihovim osnivačima.
Pjer Omidija
Godine 1995. programer Pjer Omidija je počeo da nudi robu preko svog malog web sajta po imenu Auction Web. Kada je promet narastao, Omidija se prebacio na poslovni nalog i počeo korisnicima da naplaćuje proviziju. Tada je angažovao i svog prvog zaposlenog, koji se bavio isplatama. Danas niko ne zna za Auction Web, ali svi znaju za njegovo potonje ime – eBay.
Konosuke Macušita
Dvadesettrogodišnji praktikant u kompaniji Osaka elektrik lajt, bez ikakvog formalnog obrazovanja, došao je na ideju kako da stvori svetlosnu utičnicu. Kako je njegov tadašnji šef ostao nezainteresovan za to, Konosuke je počeo sâm da pravi uzorke u podrumu svoje kuće. Kasnije je pokrenuo proizvodnju drugih proizvoda. Firma Macušita elektrik je od 2008. poznata kao Panasonik – danas je vredna više od 60 milijardi dolara.
Hauard Šulc
Po povratku iz Milana, u kome postoji kult ispijanja espresa, mladić zaposlen u marketinškom odeljenju kompanije iz Sijetla koja je prodavala kafu dobio je ideju za otvaranje lanca kafića koji služe espreso. Njegov tadašnji poslodavac nije želeo da finansira ovu ideju. Umesto toga čak je pristao da Šulcu proda ime tadašnjeg brenda – Starbaks. Ostalo je istorija.
Džo Kulomb
Nakon što je vodio mali lanac prodavnica u južnoj Kaliforniji, Džo Kulomb je shvatio da studenti i diplomci žele kvalitetnije piće i bolju hranu od one dostupne u dragstorima. U Pasadeni je otvorio prvu prodavnicu pića. Angažovao je kvalitetne ljude i platio ih dobro. Posao je počeo da se širi, pa je dodao više prodavnica pored univerziteta i u asortiman uvrstio i zdravu hranu. Tako je nastao lanac Trejder Džo.
Ukoliko i sami maštate o pokretanju biznisa, neka vam ova iskustva služe kao primer i ideja vodilja. Za razliku od iskustava ovih inovatora koji su zanat učili sami, danas je znanje o pokretanju i vođenju biznisa sistematizovano i dostupno. Sertifikovana obuka za preduzetnika u trajanju od godinu dana dovoljna je da vam pomogne da svoje ideje pretvorite u održive biznise.
Promo tekst