Evropljani osiromašili, kupuju šampon na kesice

Reuters
Unilever u Grčkoj prodaje krompir-pire i majonez u minijaturnim pakovanjima, a u Španiji deterdžent za pet-šest pranja

BERLIN - Holandsko-britanski koncern Unilever povećaće na evropskom tržištu prodaju robe u manjim pakovanjima čija je cena pristupačnija za osiromašene potrošače u zemljama zahvaćenim krizom.

"Siromaštvo se vraća u Evropu", ocenio je u intervjuu za dnevnik "Fajnenšel tajms Nemačka" (Financial Times Deutschland) Jan Zajderveld (Zijderveld), šef trećeg najvećeg koncerna za proizvodnju potrošne robe na svetu.

"Ako Španci prosečno troše samo još 17 evra po kupovini, onda ne mogu da im prodajem prašak za veš koji staje isto kao i polovina njihovog budžeta", rekao je Zajderveld za nemački privredni dnevnik.

Zato Unilever želi da sada u Evropi prodaje manje "premijum-marki" i pre svega da nudi proizvode u mnogo, mnogo manjim pakovanjima, a primenjivaće se iskustva stečena proteklih decenija u azijskim zemljama.

"U Indoneziji prodajemo već odavno šampon u malim, pojedinačnim pakovanjima za dva do tri centa po komadu i čak i tako solidno zarađujemo. Mi naravno znamo kako se to radi, ali smo u Evropi u godinama pre krize zaboravili na to", naveo je šef Unilevera za Evropu.

Već sada Unilever u Grčkoj prodaje krompir-pire ili majonez u minijaturnim pakovanjima, osnovni proizvodi kao maslinovo ulje ili čaj prodaju se pod novom grčkom markom i po mnogo nižoj ceni. U Španiji Unilever nudi deterdžent u malim pakovanjima, za samo pet do šest pranja.

Unilever ima na desetine poznatih marki koje se prodaju širom sveta kao što su Knorr, Lipton, Sanella, Rama, sladoledi Langnese ili Ben & Jerry"s, sredstva za čišćenje Viš i Domestos, kao i kozmetika i higijenski artikli Axe, Dove, Lux ili Rexona.