Obilne snežne padavine, tokom kojih je samo u jednom danu u Beogradu pala polovina ukupne prosečne količine snega koja padne za celu sezonu, i nevolje koje su te padavine izazvale poslužili su kao idealan povod medijima pod kontrolom Junajted grupe da na krajnje maliciozan i ostrašćen način sprovedu prljavu kampanju protiv aktuelnih gradskih vlasti. Dok su se gradska uprava, javna preduzeća i građani borili sa snežnim nanosima, Šolakov mehanizam je strasno navijao za kolaps kako bi ovu priliku iskoristio za popravljanje šansi svog političkog krila na predstojećim gradskim izborima u Beogradu.
Svaka nevolja je dobrodošao politički saveznik
Nakon što su sebe ubedili da bi u Beogradu Srpska napredna stranka mogla da osvoji manje od polovine mandata dok bi se svi ostali udružili protiv nje i formirali novu gradsku vlast, mediji koji deluju u okviru Šolakovog mehanizma nimalo slučajno nisu izabrali Beograd za medijsko orgijanje i slavodobitno seirenje nad nevoljama koje je stanovnicima glavnog grada donela celodnevna nedeljna snežna mećava. Pošto su ovoj medijskoj grupaciji pod kontrolom vlasnika Junajted grupe u prošlosti kao saveznici bili dobrodošli i koronavirus i Velja Nevolja, sada je oberučke prigrabljena prilika koju je stvorio sneg. Svesno prećutkujući činjenicu da čak i u najrazvijenijim zapadnim prestonicama nije ništa bolja situacija kada se dogodi da u jednom danu padne velika količina snega, medijski konglomerat sačinjen od N1, Nove S, Direktno, Danas, Newsmax Adria i njima naklonjenih javnih delatnika, uglas je dezinformisao javnost o navodno apokaliptičnim scenama u Beogradu. I dok je TV N1 o problemima izveštavala na nivou dramatičnog prenošenja vesti, bez mnogo komentarisanja i naknadnih interpretacija, portali Nova.rs i Direktno.rs otvoreno su ih pretvorili u politički motivisanu kampanju protiv aktuelnih gradskih vlasti. U sklopu kampanje jedna od omiljenih tema bilo je licitiranje brojem palih stabala u Beogradu, dok su na ovom mediju posebno seirili na situaciju u Obrenovcu nakon nastanka problema s grejanjem u tom gradu. Dramatizacija je pojačana izveštajem s Voždovca, gde je usled pucanja vodovodne cevi, nevezano za snežne padavine, kamion propao u rupu koja se formirala ispod asfalta, za šta je krivica ponovo pripisana gradskim vlastima.
Političko agitovanje lažnih nezavisnih medija
Nova.rs je otišla korak dalje i podigla lestvicu u kreiranju negativne atmosfere. Tako je dan pre nego što su počele snežne padavine na portalu ove medijske kuće osvanuo tekst pod naslovom "Videćemo šta ćemo morati da tolerišemo sutra kad u Srbiji možda padne sneg". Tokom izveštaja o povremenim saobraćajnim zastojima taj portal je lansirao vest o tome kako autobusi gradskog prevoza u Beogradu po snegu voze sa letnjim gumama! Na portalu su prenošene reakcije "nezadovoljnih građana", te ocene političkih delatnika po volji vlasnika Junajted grupe. Tako je nesuđeni prebeg u Multikom stranku Nikola Jovanović za snežne padavine okrivio "javašluk i malverzacije u GSP", dok su PSG i Dveri istog jutra zatražili ostavku gradskih vlasti. Usledila je i "lekcija" Goranu Vesiću kako se sneg čisti u Japanu, a zamenik gradonačelnika je optužen da sprovodi blokadu saobraćaja u glavnom gradu. Na istom talasu, ali u najekstremnijoj izražajnoj formi, nastavio je portal Direktno.rs, koji je svoje malobrojne čitaoce izveštavao o apokalipsi u Beogradu, sa karakterističnim naslovima prepoznatljivim za ovaj agitatorski portal. Tako su građani dezinformisani o "kolapsu i rasulu u Beogradu", "snežnim blokadama", "ludilu na aerodromu", "Vesićevim zahtevima zbog kojih blokira Beograd"... Dok su gradske službe ulagale velike napore da omoguće normalno funkcionisanje glavnog grada, mediji iz Šolakovog mehanizma videli su šansu za političko agitovanje u korist svoje političke opcije, svesno preuveličavajući razmere povremenih saobraćajnih zastoja i kršeći sve profesionalne norme i standarde.
Šta je Šolakov mehanizam
Mehanizam za zaštitu interesa Dragana Šolaka formiran je radi napada i vođenja prljavih kampanja protiv svih onih koji se nađu na putu interesima vlasnika Junajted grupe. Mehanizam čine mediji u direktnom vlasništvu Junajted medije, ali i politička stranka Dragana Đilasa, kao i mediji koje ova grupa kontroliše preko prodaje reklamnih prostora - portal Direktno.rs, te nedeljnici Nin i Vreme. Posebnu ulogu u mehanizmu imaju tzv. istraživački mediji i nevladine organizacije, koji imaju ulogu rezervnih kreatora sadržaja kojima se kreiraju afere i kriminalizuju unapred određene mete.
Kurir.rs
Bonus video: