Svašta se dešavalo na društvenim mrežama ove godine: od "ukidanja" slavnih ličnosti, neobičnih recepata koji samo dobro izgledaju, ali nisu ukusni, pada Fejsbuka, a čak je i jedan hit sa naših prostora postavo viralan u svetu.
Najpre, naučili smo kako se pravi feta-pasta jelo i Italijanima širom sveta zagorčavali dane i noći. Svakoj iole ozbiljnijoj osobi koja se bavi kuvanjem je jasno da se ovako ne pravi pasta, ali ljudi širom sveta su poludeli za ovim trendom, a navodno je u Finskoj zavladala nestašica sira.
Brod koji je veoma uspešno blokirao Suecki kanal i time onemogućio transport svuda i svakome, a Internet je ubrzo krenuo da se sprda.
GORILLA GLUE GIRL
Jedna od najzanimljivijih drama društvenih medija u stvarnom životu dogodila se zahvaljujući Tesiki Braun, koja je u februaru postala viralna nakon objave da je koristila sprej Gorilla Glue kako bi zalizala kosu. Iako je situacija bila uznemirujuća i bolna, njena kosa je tako ostalamesec dana, internet nije mogao a da ne pretvori njenu tragičnu situaciju u šalu.
"Kada je to objavila na TikTok-u, dobila je milione pregleda", rekla jeLaToja Šambo, osnivač i izvršni direktor Black Girl Digital u Njujorku, agencije specijalizovane za marketing uticajnih ljudi. "To je ono što čini TikTok tako sjajnim - savladali su svoj algoritam o tome kako stvari postaju viralne. Niko nije znao ko je ona, ali to joj je pomoglo da stekne vidljivost kako bi dobila pomoć koja joj je bila potrebna. Bilo je super videti sve ljude kako se mole za nju, Internet ipak nije tako hladno mesto"
Prepucavanja milenijalaca i generacije Z (gen Z)
Možda ste čuli za ovo kada je generacija Z počela da blati milenijalce zbog čuvene frizure "na stranu", a onda je krenuo rat sa uskim farmerkama i emodžijima. Gen Z je napao milenijalce na TikTok-u, prozivajući ih da su totalno nekul i krindž.
Šala je imala uglavnom šaljiv ton (na kraju krajeva, generacija Z jedva sebe shvata ozbiljno), ali neki su to shvatili lično, objavljujući milenijumski stil života i mrtvi ozbilljni pričali da se ne mogu sve generacije generalizovati.
"Drama Gen Z protiv milenijalaca izgleda glupo, ali pokreće ovu generacijsku bitku o tome kako ljudi drugačije vide svet i drugačije se ponašaju i angažuju se na društvenim medijima", rekla je jedna TikTokerka. "Mislim da je nedavni porast generacijskog jaza između generacije Z i milenijalaca uzeo maha sa TikTok erom, i koliko je ta platforma preovlađujuća u postavljanju trendova i podsticanju razgovora u oblasti u kojoj dominira Gen Z. Postoje kontrasti ne samo u stvari o kojima ljudi pričaju, ali i kako i gde govore."
Pad Fejsbuka nije samo izazvao prekid društvenih medija, već je izazvao globalni poremećaj komunikacije, pošto su se Instagram, Mesindžer, VatcAp raspali zbog nedostupnosti tehnološkog giganta.
"Ovo je bio vrhunac 2021.", rekli su stručnjaci. "Fejsbuk je zaista postao fokus ispitivanja njihove uloge u curenju podataka, promovisanju dezinformacija i još mnogo toga. Problem je bio vezan za serverske računare u data centru, najavu koju je kompanija objavila ne samo na Tviteru, gde su mnogi korisnici pohrlili tokom prekida rada. Taj dan je podstakao ne samo hiljade mimova, već i obnovljeni fokus na oslanjanje 3.5 milijardi korisnika u svetu na Fejsbuk.
Kada se Fejsbuk ugasio odmah nakon što je uzbunjivač Frensis Haugen otkrio još više o kompaniji, ljudi su se okrenuli drugim platformama da se pridruže glasnim razgovorima koji su se odvijali“, kaže stručnjak. "Bio je to trenutak potpune frustracije: sreća zbog nesreće Fejsbuka. Naša kultura je na prekretnici kada je u pitanju način na koji oni gledaju na velike korporacije koje utiču na običnu osobu.”
Kabane Lejm (Khabane Lame) ima 21 godinu i poreklom je iz Senegala. Živi u Čivasu na severu Italije, a u martu prošle godine izgubio je posao u jednoj fabrici.
Tada se vratio da živi kod svoje porodice, a njegov otac ga je nagovarao da počne da traži drugi posao. Kabane se tada okušao u nečem sasvim drugom. Počeo je da kreira sadržaj za aplikaciju TikTok i za nekoliko meseci postao faca sa milijardama pratilaca. Primetile su ga i poznate ličnosti pa je sa mnogima sarađivao. Njegov jednostvni recept je upalio: on je bez ijedne reči uspeo da iskritikuje svu glupost na internetu, koje, priznaćete, ima mnogo.
Na društvenoj platformi TikTok domaća pesma "Helikopter" obišla je svet i postala trend. Mnoge svetske zvezde snimale su klipove na stihove "Helikopter, helikopter, para kofer, para kofer". Nema ko se nije vrteo u ritmu pesme, a nama Balknacima je posebno bilo zanimljivo da gledamo.
(Kurir.rs/A.M.)
Bonus video: