Molim, hvala, izvolite su čarobne reči za koje se smatra da otvaraju sva vrata.
Ljudi odavno pričaju da je to tako, ali postoji jedna reč još moćnija od prethodno navedenih, a ipak često zanemarena.
Istraživanje sprovedeno u jednoj prodavnici nameštaja pokazalo je da čak i najljubazniji prodavci nisu uspeli da uvere kupce da kupuju. Zašto? Zato što nisu upotrebljavali reč koja zvuči najuverljivije - jer.
Naime, korišćenjem ovog veznika nudi se objašnjenje, što automatski privlači ljude i više vam veruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:
Korišćenjem veznika 'jer' u govoru nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam veruju.
"Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informišete o našoj novoj prodavnici?", jedan je od primera. Jedno istraživanje je pak pokazalo pod kojim bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korišćenje fotokopir aparata pustili nekoga pre reda. "Mogu li kopirati pre vas jer mi se žuri?", pitala je jedna osoba u istraživanju, a 94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili pre reda. Naravno, u zavisnosti od rečenice mogu se koristiti varijante veznika i predloga (ne mora uvek biti samo jer, nego i zato što, zbog toga), ali poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želite. Čarobna reč 'jer' izaziva prirodnu reakciju u korist onoga ko je postavio pitanje. To znači da i najsmešniji razlog može dobiti pozitivan odgovor, objašnjavaju stručnjaci.
Kurir.rs/Zadovoljna.hr
Bonus video: