POSTOJI REČ KOJA OTVARA SVA VRATA: Hvala i izvolite otišle u prošlost, a evo kako će vam ljudi više VEROVATI!
Molim, hvala, izvolite su čarobne reči za koje se smatra da otvaraju sva vrata.
Ljudi odavno pričaju da je to tako, ali postoji jedna reč još moćnija od prethodno navedenih, a ipak često zanemarena.
Istraživanje sprovedeno u jednoj prodavnici nameštaja pokazalo je da čak i najljubazniji prodavci nisu uspeli da uvere kupce da kupuju. Zašto? Zato što nisu upotrebljavali reč koja zvuči najuverljivije - jer.
Naime, korišćenjem ovog veznika nudi se objašnjenje, što automatski privlači ljude i više vam veruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:
Korišćenjem veznika 'jer' u govoru nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam veruju.
"Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informišete o našoj novoj prodavnici?", jedan je od primera. Jedno istraživanje je pak pokazalo pod kojim bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korišćenje fotokopir aparata pustili nekoga pre reda. "Mogu li kopirati pre vas jer mi se žuri?", pitala je jedna osoba u istraživanju, a 94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili pre reda. Naravno, u zavisnosti od rečenice mogu se koristiti varijante veznika i predloga (ne mora uvek biti samo jer, nego i zato što, zbog toga), ali poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želite. Čarobna reč 'jer' izaziva prirodnu reakciju u korist onoga ko je postavio pitanje. To znači da i najsmešniji razlog može dobiti pozitivan odgovor, objašnjavaju stručnjaci.
Kurir.rs/Zadovoljna.hr
Bonus video: