NOVI BIZNIS Milijarder Bil Gejts postaje vlasnik najpoznatijih kompjuterskih igrica!

Bil Gejts

"Majkrosoft" za 68,7 milijardi dolara u kešu kompaniju "Aktivižn blizard", koja je vlasnik igara "Kol ov djuti", "Vorkraft", "Dijablo", "Kendi kraš" ...

Prinscren/Youtube 
Jedna od najpopularnijih igara... "Kol ov djuti"foto: Prinscren/Youtube

Kompanija "Majkrosoft", čiji je jedan od osnivača milijarder Bil Gejts, saopštila je da će kupiti kompaniju "Aktivižn blizard", jednog od vodećih svetskih proizvođača kompjuterskih igara i igrica za konzole.

Posao vredan čak 68,7 milijardi dolara biće obavljen u kešu, a poređenja radi, BDP Srbije za 2020. godinu iznosio je "tek" oko 52,96 milijardi dolara.

Osećaj zajedništva

"Majkrosoft" tako posle "Eks boksa" i "Majnkrafta" kupuje kompaniju koja je vlasnik nekih od najpoznatijih svetskih igrica, među kojima su "Kol ov djuti", "Vorkraft", "Dijablo", "Kendi kraš", "Toni Hoks pro skejter", "Gitar hiro"...

"Majkrosoft" želi da izbije u sam vrh gejming kompanija u svetu. Ovo je do sada najveća akvizicija poznate kompanije, koja je poznata po proizvodnji softvera.

Cilj čelnika kompanije je da se ona pozicionira na mestu lidera u trci za dominaciju u razvoju metaverzuma, novog virtuelnog sveta čije je pokretanje letos najavio Mark Zakerberg, osnivač Fejsbuka.

printscreen YT 
Četvrti nastavak... "Dijablo"foto: Printscreen YT

Zarada u gejming industriji

Top 10 kompanija

1. Tensent (Kina) 7,9

2. Soni (Japan) 4,1

3. Epl (SAD) 3,6

4. Majkrosoft (SAD) 2,9

5. Gugl (SAD) 2,7

6. Netiz (Kina) 2,2

7. Aktivižn blizard (SAD) 2,2

8. Nintendo (Japan) 1,6

9. Elektronik arts (SAD) 1,6

10. Tejk tu interaktiv (SAD) 0,850

* Iznosi su u milijardama dolara

Satja Nadela, izvršni direktor "Majkrosofta", bio je prvi čelnik jedne od pet najvećih tehnoloških kompanija na svetu koji je metaverzum proglasio budućnošću.

printscreen YT 
Klinci je obožavaju... "Kendi kraš"foto: Printscreen YT

U "Majkrosoftu" očekuju navalu novih korisnika baš u segmentu gejminga. Očekuje se da će mnogi usled smene generacija preći iz sveta društvenih mreža u svet metaverzuma upravo preko kompjuterskih igara.

- Poslednje dve pandemijske godine pokazale su koliko su igre ključne u pomaganju ljudima da održe osećaj zajedništva i pripadanja različitim zajednicama, iako su fizički bili prisiljeni da budu razdvojeni, rekao je Nadela.

Seksualno zlostavljanje

Prema proceni "Majkrosofta", globalno čak tri milijarde ljudi ili tek nešto manje od polovine svetske populacije igra kompjuterske igre.

"Aktivižn blizard" je početkom nedelje otpustio 37 menadžera i drugih zaposlenih nakon interne istrage koja je ukazala na više od 700 pritužbi na seksualno zlostavljanje. Vol strit džornal objavio je da su još 44 zaposlena dobila opomene pred otkaz.

Kurir.rs