Zadatak za četvrti razred osnovne škole koji smo objavili bio je za mnoge veoma komplikovan.
Jedna korisnica Tvitera ga je objavila i napisala: "Je l' može neko da nam reši zadatak? Nas tri imamo razlicita rešenja":
A zadatak glasi:
- Lena i Olja štedele su novac. Lena je uštedela 3 puta više dinara nego Olja. Za mesec dana Olja je uštedela 3 puta više novca nego što je imala, a Lena još onoliko novca koliko je imala uštedeno. Ko je uštedeo više novca i koliko puta više?
Odgovori su bili različiti:
- Zadatak ima beskonačno puno rešenja. L ima 3 dinara a O ima 1 dinar. U narednih mesec dana L ima x2 a O ima x2 jer L uvećala dva puta a O uvećala duplo što mu dođe na isto. L ima 6 a o ima 2. Isti princip za svaku polaznu vrednost - tvrdi jedan tviteraš.
Pojedini tvrde da je već u samoj postavci otkriveno rešenje.
- Igra reci. Dva puta više je isto što i isto onoliko koliko je imala tj. duplo. Znači opet Lena na istoj poziciji ima 3x više uštedenih para kao na početku pre mesec dana - naveo je jedan korisnik Tvitera, dok neki kritikuju način na koji je formulisan zadatak:
- Matematičari često imaju problem da FORMULIŠU tekstualni zadatak, ali bar umeju ispravno da ga KONCIPIRAJU. Ucitelji - kad pišu zadatke - obično muče muku i s jednim, i s drugim...".
Nastavnik matematike Branislav Milošević je dao rešenje.
- Zadatak jeste za četvrti razred osnovne škole, oni tada rade duži, ali nije nimalo lak. Moguće je rešiti ga jedino preko duži, ali nije komplikovan poput zadataka sa računskim operacijama, u kojima mora da se prati redosled.
On dodaje da se do rešenja lakše dođe ako se radi bojicama, jer je deci lakše nešto objasniti kada im se objasni vizuelno.
Ovaj nastavnik matematike je upravo vizuelno objasnio kako da dođemo do rešenja zadatka.
Kurir.rs/Telegraf