GDE JE NESTAO ŠOLC? Završio se "medeni mesec" nemačkog kancelara, već je na velikom udaru kritika a popularnost mu munjevito opada
Nakon dva meseca završio se "medeni mesec" nemačkog kancelara Olafa Šolca, a nemački mediji i politički analitičari ga optužuju da je "potpuno nevidljiv" u vezi sa krizom u Ukrajini i pandemijom korona virusa, zbog čega mu rapidno pada popularnost.
Hešteg #woistscholz ("Gde je Scholz?") kruži Tviterom dok neki smatraju da političar poznat po svojoj ćutljivosti mora da počne da govori.
Šolc je mesto nemačkog kancelara preuzeo 8. decembra, nakon velike pobede na izborima i prekida 16-godišnje vladavine Angele Merkel.
Ispitivanje Forse pokazalo je da SPD zaostaje za Merkelinim savezom CDU-a i CSU-a prvi put od izbora, sa podrškom od 23 odsto u odnosu prema 27 odsto za konzervativni blok, koji je sada glavna opoziciona stranka, piše AFP.
Popularnost opada i kancelaru Šolcu, koji je izbornu pobedu ostvario na krilima njegove smirenosti i pedantnosti.
U nedavnoj anketi televizije ZDF o najpopularnijim nemačkim političarima, Šolc zaostaje za Merkel, koja se povukla iz politike, i ministrom zdravlja Karlom Lauterbahom.
Olaf šolc već je dugo poznat po svom diskretnom stilu, a čak je prozvan i "Šolcomatom" zbog svog suvoparnog govora nalik robotima.
Špigel ocenjuje kako je Angela Merkel jedva bila prisutna u medijima i nije bila poznata po strastvenim govorima, no čini se kako je Šolc na putu da nadmaši "umetnost nevidljivosti".
"Način na koji kancelar govori i komunicira izgleda neprimereno. Jako ga malo čujemo i vidimo, a i kada govori, to često čini u zagonetkama, a ne na jasan način, sa poentom, kako nalaže aktuelni medijski svet", rekla je politikolog Ursula Munh.
Ona smatra da se Šolc obično zahvali novinarima na pitanjima na pres konferencijama, ali često izbegava odgovoriti direktno.
"Kancelar možda pokušava da ostavi dojam profesionalnosti i ozbiljnosti u medijskom okruženju u kojem svi govore o svemu i sve komentarišu", rekla je Munh.
Politikolog Hajo Funke smatra da ako konkretni rezultati dolaze presporo ili uopšte ne dolaze, Šolcov slogan iz predizborne kampanje "čoveka koji može", mogao bi biti u velikoj opasnosti.
"Govoriti ljudima 'možete se osloniti na mene, imam iskustva i znam šta radim' jednostavno nije dovoljno u pandemiji ili u međunarodnoj krizi", rekao je Funke.
Kurir.rs/Klix.ba