Dovitljive žene koje se već bave onlajn trgovinom sve više posežu za lajv snimcima, na kojima u realnom vremenu uspevaju da prodaju dosta svojih proizvoda za kratko vreme
Društvene mreže oduvek su svojim korisnicima nudile priliku da preko njih i trguju. Tako su mnogi pravili grupe i stranice, sakupljali pratioce i prodavali svoju robu. Ipak, reklo bi se da sada postoji trend koji do sada i nije bio toliko zastupljen - prodaja preko snimaka uživo.
Oni omogućavaju korisnicima društvenih mreža da kupe nešto uživo, a reklo bi se da je ovaj vid kupovine iz fotelje mnogima zanimljiv jer ljudi, uglavnom ženska populacija, ovako kupuju svoju robu.
Stvar funkcioniše po sledećem principu: devojka koja prodaje robu uključi se u lajv snimak, i žene počnu da gledaju snimak. Ona reklamira svoje proizvode, promoviše ih, nekad daje akcijske cene, a lajv snimke žene prekidaju porukama i komentarima kupujući robu u realnom vremenu. Prednost, kako smo i sami videli, jeste u tome što možete videti predmet kupovine onako kako zaista izgleda, a ne sa fotošopiranih, nameštenih fotografija.
Katarina Šajić, devojka koja ima firmu registrovanu za onlajn prodaju, govorila nam je o novoj eri internet prodaje - lajv prodaji i svojim iskustvima s njom.
- Taj trend počeo je nedavno i vrlo brzo je sve uzelo maha. Firmu imam i pre početka lajv prodaje, a svoju robu prodavala sam ranije preko slika. Odlučila sam da se oprobam i u lajv prodaji. Svaki lajv bio je sve uspešniji, da bismo sada došli već do velikog broja gledalaca i velikog broja poslatih paketa. Smatram da je lajv prodaja veoma dobar način prodaje i da se na taj način kupcu najbliže može objasniti prodajni predmet, s obzirom na to da ga ne može videti uživo. Bitno je da mi prodavci imamo dobar pristup, da budemo smireni, nasmejani i da se trudimo da zadržimo kupca, da čak i kada smo najumorniji nastavimo dalje kako bismo ispoštovali svakog ko se uključio u našu prodaju - kaže Katarina i objašnjava kako funkcioniše njen princip rada:
- Radim tako što prvo pokažem predmet, zatim ga opišem do najsitnijeg detalja, od boje, materijala i veličine, do stepena pranja, sklapanja kombinacija i slično. U toku karantina, kada su radnje bile zatvorene, kao i ljudi u svojim kućama, lajv prodaja je procvetala. Kupcima je ona najlakša jer predmet vide preko kamere, dobiju detaljno objašnjenje, kao i mogućnost zamene ukoliko nešto ne odgovara. Kako se karantin završio, čini mi se da su se ljudi već navikli na internet kupovinu preko lajvova, te je ovakav način prodaje još uvek najuspešniji u svetu internet prodaje - objasnila je naša sagovornica.
Suzana Trajković