VODOINSTALATER MI JE REKAO DA ĆE POPRAVKA KOŠTATI 10.000, POSLE POLA SATA UZEO JE 26.000 Poručio je da ni dinar neću dobiti nazad!

Profimedia

Jedna Beograđanka je na svom Tviter nalogu objavila fotografiju računa vodoinstalatera, koji joj je, kako ona piše, kad ga je pozvala i objasnila kakav je kvar u pitanju rekao da će usluga koštati 10.000. Međutim, nakon popravke kvara naplatio joj je 26.000 dinara!

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji je stupio na snagu u decembru predviđa da je majstor u obavezi da za svaki račun veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova.

- Vodoinstalater kojeg sam zvala rekao mi da će popravka koštati oko 10.000! Došao, upalio aparat, pročistio sve, trajalo nekih pola sata i uzeo mi 26.000! Zvala ga i rekao mi da dinar jedan neću dobiti nazad - napisala je u Beograđanka.

Printscreen 
foto: Printscreen

Ovaj tvit izazvao je lavinu komentara na Tviteru, pa su mnogi tviteraši u komentarima pisali da su i oni imali slična iskustva sa majstorima. Jovan Ristić, pravnik u organizaciji potrošača Efektiva, rekao je za Kurir da je strašno što i dalje imamo ovakve slučajeve, a novi Zakon o zaštiti potrošača se odavno primenjuje.

Printscreen 
foto: Printscreen

- Zakon je promenjen i stupio je na snagu pa se trgovci i majstori ne mogu praviti da ne znaju za nove odredbe i da i dalje mogu potrošačima da rade šta im se prohte. Svetujem potrošačima da ovakvim majstorima nikako ne gledaju kroz prste, već da ih što više prijavljuju nadležnim institucijama i potrošačkim organizacijama kako bi trgovci shvatili da ne mogu tek tako da se igraju sa građanima - kaže Ristić i podseća da je jedna od novina Zakona o zaštiti potrošača da su majstori u obavezi da za svaki račun veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova.

Najvažnije odredbe Zakona o zaštiti potrošača

  • Zabranjuje se direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom bez prethodnog pristanka potrošača
  • Uveden je registar potrošača "Ne zovi", u kom su oni koji ne žele da primaju pozive
  • Majstori su u obavezi da za svaki račun koji je veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova
  • Reklamacija ne može biti odbijena zato što potrošač nije dostavio prodavcu ambalažu robe prilikom reklamacije
  • Organizator je odgovoran za sve greške koje nastanu usled tehničkih nedostataka u procesu rezervisanja putovanja ili usluga

Prema njegovim rečima ova odredba obavezuje majstore i druge pružaoce usluga da za svaki račun veći od 5.000 dinara napišu šta tačno rade i kupuju, kao i koliko to košta.

- Zbog toga ne mogu da daju cenu odokativno, kako je to bilo nekada, a i ne mogu da zahtevaju povećanje cene za više od 15 odsto proračuna - kazao je Ristić.

Iz Udruženja za zaštitu potrošača savetuju građane da prilikom ugovaranja majstorskih i servisnih usluga obavezno unapred zahtevaju od majstora pismenu potvrdu na kojoj su definisani elementi posla kako ne bi došlo do ovakvih neprijatnosti.

Profimedia 
foto: Profimedia

- Ukoliko majstor ne izda predračun mušteriji za iznos usluge preko 5.000 dinara, tržišna inspekcija koja kontroliše njihov rad može da napiše novčanu kaznu koja iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara - predviđa Zakon.

Kurir.rs/ Aleksandra Kocić

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:43
KAKO DO MAJSTORA U VREME KORONE: Ovo su jedini USLOVI da vam kvar bude popravljen u tokom pandemije (KURIR TELEVIZIJA) Izvor: Kurir televizija