Skandal koji je nastao kad je jedna Beograđanka na svom Tviter nalogu objavila račun vodoinstalatera uzdrmao je javnost u Srbiji.
Vodoinstalater joj je pre početka radova, podsetimo, rekao cenu usluga "elektromašinskog odgušenja fekalne kanalizacije" koja je iznosila 10.000 dinara, ali kad je završio posao iznos je nonšalantno skočio na 26.000 dinara?!
Navodi da ga je zvala i da joj je odgovorio da ni jedan dinar neće dobiti nazad.
- Vodoinstalater kojeg sam zvala rekao mi da će popravka koštati oko 10.000! Došao, upalio aparat, pročistio sve, trajalo nekih pola sata i uzeo mi 26.000! Zvala ga i rekao mi da dinar jedan neću dobiti nazad - napisala je Beograđanka.
Dejan Gavrilović iz Efektive naveo je u kom slučaju korisnik može da ostvari prava i otkrio šta se promenilo u Zakonu o zaštiti potrošača.
- Zavisi od toga šta se konkretno desilo. Zakon o zaštiti potrošača se odnosi između pravnog lica i fizičkog lica. Ako imamo slučaj da je majstor došao, a on se vodi kao fizičko lice, nema registrovanu nikakvu radnju ili firmu, tu potrošač ne može da ostvari nikakva prava. Ako se radi o preduzetniku ili pravnom licu, treba obavezno proveriti da li je i dalje registrovan u APR ili da li mu je u blokadi račun. Zakon sada kaže da majstor mora da da račun za usluge koje su skuplje od 5.000 dinara - rekao je Gavrilović u jutarnjem programu Kurir televizije.
Gavrilović se potom osvrnuo i na slučaj sa ženom koja je objavila račun popravke na Tviteru.
- Može da obavesti tržišnu inspekciju. Vidi se pečat preduzetničke radnje na računu. Ako taj račun nije u blokadi korisnik ima velike šanse da ostvari povraćaj novca. Obaveza majstora je da mora da dokaže da je izdao predračun pre početka radova. Na tom predračunu mora da bude korisnikov potpis - rekao je Gavrilović.
Dušan Mandić, građevinski inženjer i penzionisani radnik JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" naveo je da se pre početka rada mora dogovoriti cena zbog mogućih posledica i problema.
- Ja savetujem sve korisnike da pre početka radova dogovore cenu i da traže od majstora ili koga već puštaju u stan neku identifikaciju. Nemoguće je da majstor posle završetka posla traži drugu cenu osim one koju je najavio - rekao je građevinski inženjer.
Dodao je da je vodomer prekretnica i da svi kvarovi izvan vodomera pripadaju korisniku usluga.
- Po odluci Skupštine grada o snabdevanju vodom, svi kvarovi izvan vodomera su u nadležnosti vlasnika vodomera odnosno korisnika usluga. JKP "Beogradski vodovod i kanalizacija" popravlja sve kvarove na ulici i na spojevima, ali do vodomera. Korisnici usluga ili sklapaju ugovor oko uklanjanju kvarova ili zovu privatne majstore - istakao je građevinski inženjer.
Kurir.rs
Bonus video: