DA LI VAM LIČI NA BUBU? Kinezi napravili kopiju legende 20 veka, ali advokati FOLKSVAGENA NISU SASVIM SIGURNI!
Svetska premijera je najavljena za mart, ali pravni zastupnici VW još istražuju da li postoje sličnosti sa čuvenim modelom iz 20. veka
Da vam se nije kojim slučajem učinilo da ste ovaj automobil negde već videli? Možda, ali niste baš sasvim sigurni?
Ako ovako razmišljate, možete da se zaposlite kao advokat giganta kao što je „Folksvagen“ (VW)!
Naime, ni „Folksvagenovi“ advokati nisu sigurni da li su videli „bubu“ bez VW oznake. Kineski proizvođač „Grejt vol“ (Great Wall) predstavio je modele „ORA balet ket“ i „ORA pank ket“ (punk cat) i najavio premijeru na salonu u Šangaju.
Detaljna istraga
Vrlo brzo su se oglasili nemački pravni zastupnici, ali veoma stidljivo. Naime, „Folksvagenovi“ advokati su izjavili da istražuju slučaj zbog sličnosti sa legendarnim nemačkim automobilom iz 20. veka, „VW buba“. Nisu baš najsigurniji da su videli „cicamacu“ (punk cat), pa najavljuju da će morati sve detaljno da istraže...
Iza ove hit izjave stoji nešto mnogo ozbiljnije, a to je kinesko tržište. Od kupaca iz najmnogoljudnije zemlje sveta gotovo da zavise sve fabrike, pa tako i nemački gigant VW. Zato su se samo sramežljivo oglasili da će možda naći podudarnosti s legendom automobilizma, čedom Ferdinanda Poršea.
Dve verzije
U svakom slučaju, original falsifikata stiže 30. marta, iako VW advokati istražuju nerešivu enigmu i ne najavljuju pravnu akciju. Reč je o dve verzije istog modela, koje se razlikuju u nijansama poput svetlosnih grupa. Sem spoljašnjosti, i unutrašnjost je prilično inspirisana čuvenim dizajnom.
Dužina vozila iznosi 4.401 mm, širina 1.880 mm, a visina 1.633 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.750 mm. Pominje se jedan električni motor sa dve različite baterije. Osnovni ima bateriju od 47,8 kWh, a skuplji će biti opremljen kapacitetom od 59,1 kWh. Snaga iznosi 170 KS i 250 Nm, a maksimalna brzina 155 km/h. Ako je verovati obećanjima, autonomija se procenjuje na više od 500 kilometara.
„Grejt vol“ je čak odlučio da patentira i dve verzije dizajna u Evropskoj kancelariji za intelektualnu svojinu (EU IPO)! Inače, iz Volfsburga, sedišta VW, još se nisu oglašavali.
(Kurir.rs)