Kupovina patika u jednoj poznatoj radnji, presela je Beogradanki M. T. jer su se samo posle desetak nošenja gotovo raspale
Najveći broj prigovora potrošača u Srbiji odnosi se na robu poput obuće, mobilnih telefona, bele tehnike, dok su na drugom mestu usluge, podaci su Ministrarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, sektora za zaštitu potrošača.
I pored zakonskih izmena koje su trebale da olakšaju zamenu robe i zaštite potrošača, pojedini prodavci i proizvođači raznim tumačenjima i obrazloženjima beže od odgovornosti i svojih obaveza.
Ovo je samo još jedan u nizu primera koji pokazuju da, čak i ako za kupovinu obuće izdvojite veliki novac, to ne mora da znači da ste kupili kvalitetan par obuće koji ćete moći da nosite nekoliko godina.
Beograđanka M. T. se požalila Kuriru kako je krajem decembra onlajn poručila patike jedne poznate marke za koje je iskeširala 9.000 dinara od jednog poznatog prodavca.
- Međutim, toliko skupe patike su se posle desetak nošenja odlepile, bukvalno raspale. Prodavac umesto da uvaži reklamaciju zbog nekvalitetne izrade obuće, koju sam kupila, oni su je odbili. Kada su patike stigle videla sam da je šav na bio malo oparan. To sam zanemarila jer nije bilo toliko primetno - priča M. T.
Ona navodi i da je već posle dan, dva nošenja primetila da su počele da se raspadaju što joj je bilo čudno te je uputila reklamaciju.
- Naravno odbili su mi reklamaciju kao što i većini kupaca odbijaju. Na fotografijama se vidi gde su odlepljene kao i šav koji je mašina propustila. Meni izgleda kao da je neko nosio pre mene. Besna sam i smatram da patike od 9.000 dinara ne bi trebale da izgledaju ovako posle desetak nošenja - kaže ona i dodaje:
- Pri odbijanju reklamacije su naveli da smatraju da je nastalo usled mehanike sile (oparan sav) te da nije u tehnološkom procesu. Ja tvrdim da je šav bio oparan kada su mi stigle patike, samo su tokom nošenja odlepile.
Iz udruženja za zaštitu potrošača upozoravaju da je problem sa reklamacijom obuće uvek glavna muka medu potrošačima. Navode i da jedino što potrošač može da uradi u ovoj situaciji kada prodavac odbije reklamaciju je da angažuje nezavisnu laboratoriju koja treba da utvrdi da li je posredi zaista krivica potrošača ili se obuća raspala jer nije kvalitetna. Ukoliko odgovor bude pozitivan po potrošača, preostaje samo da tuži trgovca.
Medutim, potrošaci to uglavnom ne žele da rade, ne žele da se "razvlače" po sudovima i da se bave time.
Kurir.rs