PANIKA U KABINI, STJUARDESE PLAKALE, A ONDA SE DESILO ČUDO! Evo kako je bilo u avionu koji umalo nije pao na AUTO-PUT U BEOGRADU!
Avion "Flajdubajia" koji je u petak poleteo sa piste Aerodroma "Nikola Tesla" delile su sekunde od velike tragedije
U avionu "Flajdubaija" u petak oko 14 časova na pisti aerodroma "Nikola Tesla" desila se prava drama, koju su sekunde delile da se pretvori u tragediju.
Let FZ1746 iz Beograda do Dubaija mogao je da bude prekinut samo nekoliko minuta nakon što su se putnici ukrcali u avion, jer se letelica "odlepila" od piste suviše kasno.
Stručnjaci upozoravaju da se u praksi avioni poput "boinga 737" i "erbas A319/320" odlepljuju sa beogradskog aerodroma posle nekih 1.400-1.500 metara "zaleta", odnosno negde između polovine i treće četvrtine piste.
- Ovaj je išao na let od 3.800 + km i trajanja skoro pet sati, pa se može pretpostaviti da je bio pun goriva i putnika. Logično je da mu je trebalo nešto duže vremena i to ide u prilog pretpostavci da su nameravali da polete sa kraja piste i da su tako proračunali. Međutim, kada su shvatili da su zakasnili, u kabini je nastala panika, stjuardese su počele da plaču, ali desilo se čudo i avion se iščupao - piše Objektiv.
Sajtovi koji analiziraju letove na osnovu javno dostupnih informacija sa ADS-B i GPS uređaja, airportia.com i mentourpilot.com, navode da se avion, nakon što je kraj piste jedva preleteo i u narednih 400 metara nastavio postepeno da se penje, popeo samo do visine od 25 metara.
Pokrenuta istraga
U Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) su za Objektiv potvrdili da je posada vazduhoplova nakon izdate "instrukcije za voženje" u cilju poletanja u smeru 300, sama izabrala spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu radi poletanja u odobrenom smeru.
- Poletanje je izvršeno u 13.48, a neposredno nakon poletanja vazduhoplova kompanije "Er Srbija" na liniji Beograd-Tivat, čija je posada takođe koristila spojnicu D za izlazak na poletno-sletnu stazu i poletanje u smeru 300. Deklarisane dužine za poletanje dostupne su u vazduhoplovnim publikacijama koje posade koriste, kao i na signalizaciji uz stazu.
Oni napominju da je upravljanje avionom isključivo u nadležnosti posade i da se obavlja u skladu sa kompanijskim procedurama, uzimajući u obzir performanse vazduhoplova i raspoloživu dužinu poletno-sletne staze. U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije navode da su povodom ovog slučaja preduzeli vanredni inspekcijski nadzor.
- Po okončanju procesa, Direktorat će raspolagati sa više informacija, piše Objektiv.
Kurir.rs/Objektiv
Bonus video: