ROMAN EMILA ZOLE KAO MONODRAMA U BITEFU: Nana je priča o sladostrašću, predaji, ljubavi i ljudskoj požudi!
N
Monodrama "Nana" nastala je kao master rad Milene Božić, na FDU, sutra uveče izvodi u programu Meseca nezavisne scene u Bitef teatru u Beogradu
Po motivima istoimenog romana Emila Zole, dramatizaciju potpisuje Neda Gojković, a režiju Tijana Vasić.
Milenu je publika zavolela po ulozi u seriji "Klan", koji ćemo gledati na 50, Festu.
"Želja mi je bila da prikažem ženu koja predstavlja noseći stub priče, a ne njenu okosnicu. Moje je interesovanje bilo potegnuti za posebnostima dramskih dogadjaja u struktuiranju ženskog sveta. Da tretiram mogućnosti čoveka u svom najgorem opsegu i prikažem skup razornih sila u nama, koje se stapaju u jednu tačku. Ta tačka je upravo Nana. Ona se uzdiže iznad svih tradicionalnih definicija ženskog sveta i kao takva ne priželjkuje trenutak u kome će muškarac ili sudbina delati u njenu korist", kaže Milena za Kurir.
Nana je priča o sladostrašću, o predaji, ljubavi i ljudskoj požudi. Ona je oličenje moralnog ponora, uprizorenje prepuštanja sopstvenom "idu" i povlađivanja njegovim prohtevima. Nana je priča o ljudskim niskostima i nagonima, poigravanje sa onim nesvesnim i iskonskim, duboko zakopanim u ljudskoj prirodi. Ona dela više nego što misli, žudi pogrešno i više nego što joj prija, uživa u samoj sebi, diveći se svom iskrivljenom odrazu. Ona postavlja pitanje o prirodi dominacije, ženi kao aktivnom subjektu, a ne pasivnom objektu u patrijarhalnom i malograđanski postavljenom sistemu. O muškom principu unutar ženskog tela i njegovoj borbi u potrazi za egzistencijom. Nana je obilje krajnosti, neko ko je zagazio u baru niskosti i greha. Nana je ogledalo nama samima. Naša Nana fuzija je Zolinog naturalizma i Brehtovskog kabareom, navode autori.
Milena je za ovu ulogu osvojila specijalnu glumačku nagradu na 8. Bečejskom festivalu monodrame - Be:femon.
Kurir.rs
Bonus video: