NAJKRAĆA VEZA IZMEĐU SRBIJE, BIH I RUMUNIJE: Fruškogorski koridor, brza saobraćajnica sa četiri trake duga 125 km
“Fruškogorski koridor” će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije. Važnost “Fruškogorskog koridora” se, između ostalog, ogleda i u tome što će se on nadovezati na deonicu Ruma-Šabac-Loznica
Radovi su počeli 1. maja prošle godine, kada je bio odličan momenat da se započne sa izgradnjom poluautoputa od Novog Sada do Rume – “Fruškogorskog koridora”.
Saobraćajnica u četiri trake povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje
Ova brza saobraćajnica sa četiri trake od po 3,5 metra, tunelom i mostom povezaće Bačku, Srem, Posavinu, Podrinje. Kroz Frušku goru biće probijen tunel dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji i izgrađen most preko Dunava kod Kovilja dužine 1,8 kilometara. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
Višestruki benefiti: Brže putovanje i čistija okolina
“Fruškogorski koridor” će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Hercegovine i Rumunije. Važnost “Fruškogorskog koridora” se, između ostalog, ogleda i u tome što će se on nadovezati na deonicu Ruma-Šabac-Loznica.
Benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati, a put će biti kvalitetniji i moderniji.
Manja kilometraža i kraći boravak automobila na deonici znači i znatno manju emisiju štetnih gasova. Takođe, bez uzbrdica kroz Nacionalni park vozila će, naročito ona teretna, bez naprezanja savladavati ovu prepreku, što dodatno smanjuje potrošnju, a samim tim i proizvodnju štetnih materija.
Na Fruškogorskom koridoru biće najduži tunel u Srbiji
Njegovom izgradnjom još jedan cilj će biti ostvaren: rasteretiće se urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka “Fruška gora”.
Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.
Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma i svakako najteži objekat za izgradnju biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji – navode iz Koridora Srbije za NSuživo.
Ukupna dužina brze saobraćajnice iznosi 47,7 km, i obuhvata 4 deonice:
Deonica 1: Petlja „Autoput E-75“ – Paragovo dužine 11,28 km. U sklopu deonice 1 je planirana trasa državnog puta 2A reda od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75, dužine 2,73 km.
Deonica 2: Paragovo – početak Obilaznice Rume, sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik, dužine 16,76 km.
Deonica 3: Petlja „Kać“ – Petrovaradin („Autoput E-75“ ), dužine 6,90 km.
Deonica 4 : Obilaznica oko Rume, dužine L=10,52 km
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma potpisan je 06.10.2020. godine. Radovi na ulaznom portalu tunela Iriški venac započeti su 1. maja 2021. godine, rok za završetak prema ugovoru je 4 godine, do kada će biti i završeni radovi i na ostalim deonicama. Ugovorena vrednost radova je 606 miliona evra, navode iz Koridora za naš portal.
Trenutno se izvode radovi na ulaznom portalu tunela Iriški venac
Trenutno se izvode radovi na ulaznom portalu tunela Iriški venac, a u toku je i izrada dokumentacije za građevinsku dozvolu za most preko Dunava u okviru deonice 3-Petlja Kać-Petrovaradin.
-Takođe, gradi se gradilišni kamp izvođača na ulaznom portalu tunela, kao i gradilišni kamp na iriškoj strani, sa pristupnom saobraćajnicom – dodaju iz Koridora.
Vučević: Brže i jednostavnije putovanje
Da će izgradnja Fruškogorskog koridora, ali i čitave celine brzog puta od Novog Sada do Loznice doneti novu perspektivu svim žiteljima Podrinja, Mačve, Srema i južnog dela Bačke, uveren je i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
-Ova investicija, a ne govorim samo o Fruškogorskom koridoru, već o čitavoj saobraćajnoj trasi od Novog Sada ili gledano od jugozapada, od Loznice, jadarskog dela, Podrinja, pa preko Šapca, kroz Srem do Bačke, od neprocenjivog je značaja za taj deo naše države – rekao je Vučević i dodao da će putovanje biti brže i bezbednije:
-Završetak Fruškogorskog koridora ujedno će označiti i izmeštanje velikog dela teretnog saobraćaja van samog Novog Sada – zaključio je.