Digitalni marketing

PRODAJNI LEVAK: Evo šta je i iz kojih 6 faza se sastoji

Foto: Tim Edukacija

U poslednje vreme u oglasima za profesionalce u digitalnom marketingu često možete pronaći istaknut zahtev da kandidat poznaje takozvani prodajni levak (engleski, sales funnnel). Prodajni levak čine koraci marketinške strategije osmišljene radi poboljšanja prodaje. Termin je nastao na osnovu vizualizacije procesa, koji podseća na levak. Kroz taj proces se potencijalni klijenti pretvaraju u kupce, a zatim i u one koji će drugima preporučivati brend. U nastavku otkrijte faze prodajnog levka i povećajte šanse da dobijete posao u sektoru marketinga.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Prva faza: Izloženost

Vrh levka je rezervisan za privlačenje pažnje korisnika. Tu spadaju PPC (plaćanje po kliku), optimizacija web sajta za pretraživače, kao i marketing putem društvenih medija.

Druga faza: Otkrivanje

Nakon izlaganja potencijalnih korisnika brendu, sledi faza otkrivanja. Tada potencijalni kupci počinju da ispituju svoje potrebe ili želje u odnosu na dostupne ponude.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Treća faza: Razmatranje

U trenutku kada su spremni na kupovinu, ljudi počinju da razmatraju opcije. Odlučuju šta će kupiti i od koga.

Četvrta faza: Konverzija

U ovoj fazi kupac preduzima konkretnu akciju. To može, ali ne mora biti kupovina. U konverziju se računa i prijavljivanje za redovno dobijanje biltena.

Peta faza: Negovanje odnosa

Nakon što klijenti preduzmu akciju, na vama je da im pokažete da nisu pogrešili. Ako su kupili proizvod, dajte im dobro korisničko iskustvo. Ukoliko su se prijavili za vaš bilten, pružite im korisne informacije.

Foto: Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

Faza 6: Zadržavanje i zastupništvo

Odnos morate učvrstiti ne samo zarad dodatnih prodaja, već i da biste kupce pretvorili u zagovornike brenda, koji će vas zastupati. To je, primera radi, moguće postići tako što ćete od njih tražiti da napišu mišljenje o proizvodu ili usluzi ili pozvati ih da dele vaše sadržaje na društvenim medijima.

Digitalni marketing je u današnjem svetu osnovni oblik oglašavanja, pa su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ako želite da se i sami uspešno bavite radom u ovoj oblasti, sva potrebna znanja, veštine i sertifikat u domenu digitalnog marketinga možete da steknete na specijalizovanim obukama u trajanju od godinu dana.

Tim Edukacija