U poslednjih deset godina nemačke kompanije uložile su u otvaranje fabrika i proizvodnju u našoj zemlji preko tri milijarde evra, a ova zemlja koja je, bez sumnje, jedan od naših najvećih i najznačajnijih spoljnotrgovinskih partnera, upravo u Srbiji uveliko radi na modernizaciji automobilske industrije i unapređenju vozila.
Nemačka kompanija ZF (ZF Friedrichshafen AG), u industrijskoj zoni u Pančevu 2019. godine otvorila je fabriku za proizvodnju delova za automobile, brodove i železnicu, gde između ostalog, proizvodi komponente za Mercedes, Audi, Volvo i druge poznate brendove, uključujući elektromotore i generatore za hibridne i električne pogone. Potražnja za tim proizvodima je velika, zbog čega se prostor fabrike tokom godina proširio i dobio najsavremeniji istraživački centar u Srbiji. Fabrika zajedno sa centrom za istraživanje i razvoj trenutno zapošljava blizu 1.000 ljudi, a reč je investiciji vrednoj preko 160 miliona evra.
U januaru 2021. započeli su prvi testovi u istraživačkom centru gde se multidisciplinarni inženjerski tim bavi razvojem sistema novih proizvoda divizije E-mobilnosti, dizajnom pogona sa električnom vučom, razvojem pogonskih osovina, te softverskom kalibracijom, testiranjem i validacijom. U sklopu test centra, u koji je uloženo 20 miliona evra savremene opreme za testiranje, nalazi se 16 prostorija za ispitivanje i verifikaciju električnih mašina, kao i ispitivanje izdržljivosti i performansi u aktivnom i pasivnom režimu rada.
Budući da su vozila sa hibridnim i električnim pogonima budućnost automobilske industrije i da će postati uobičajena, kompanija prilagođava svoju globalnu proizvodnu mrežu kako bi adekvatno odgovorila na porast potražnje, dok ujedno omogućava elektrifikaciju različitih vrsta vozila i svojim proizvodima doprinosi smanjenju emisije štetnih gasova i zaštite sredine, kao i povećanju sigurne mobilnosti.
Elektrifikacija postaje najčešće upotrebljivana reč kada se govori o modernoj automobilskoj industriji, naglašavajući potrebu za prelaskom na vozila koja ne zagađuju okolinu. Do većeg interesovanja za električne automobile došlo je sa pojavom Teslinih modela, a kako sve stroža emisiona regulativa pritiska proizvođače kako u Evropi, tako i u drugim najrazvijenijim delovima sveta, masa automobilskih proizvođača okreće se ka električnim vozilima.
Veći deo razvijenih zemalja za kupovinu električnog automobila nudi subvencije u iznosu oo 3.000-8.000 evra, pa je tim putem krenula i naša zemlja kada je Vlada usvojila uredbu o subvencionisanju kupovine novih vozila na električni i hibridni pogon, od 250 do 5.000 evra, zavisno od vrste i snage vozila.
Ipak, mnoge vozače od kupovine ekoloških vozila odvraća činjenica da je njihova cena dosta visoka, ali uzimajući u obzir subvencije i izuzetno niske troškove održavanja, stručnjaci kažu da se početno ulaganje i te kako isplati. Elektromotor ima malo pokretnih delova, te je održavanje vozila na električni pogon krajnje jednostavno i jeftino. Kod električnih modela nema menjanja ulja, koristi se jednostepena automatska transmisija koja je veoma pouzdana, nema tečnosti za hlađenje, raznih filtera, kaiševa itd. Kod ovih vozila manja je i mogućnost mehaničkog kvara jer imaju mnogo manje pokretnih delova, dok je punjenje čak tri puta jeftinije od sipanja goriva.