OVO IMA SAMO U SRBIJI! Pogledajte šta prodaju u našoj IKEI, stranci kad vide uglavnom samo okrenu glavu
Od trenutka kada je najpoznatiji švedski proizvođač nameštaja IKEA otvorio prvu robnu kuću u Srbiji i jubilarni 400. prodajni objekat te kompanije u svetu, na domaćem tržištu nameštaja došlo je do velikih turbulencija koje su uticale na mnoge proizvođače. Osim što je dolazak IKEE bio značajna poruka za druge investitore, zbog njenog dolaska javilo se povećano interesovanje za kupovinu nameštaja, dok je robna kuća, u celini gledano, dala važan doprinos razvoju srpske ekonomije s obzirom na to da je uloženo 70 miliona evra u čitav projekat i na posao primljeno više od 400 radnika.
IKEA je u Srbiju donela duh konkurencije koji je podstakao domaća preduzeća da još bolje rade, ali dolaskom ove kompanije Srbija se konačno našla na mapi 49 uređenih zemalja u koje je švedski gigant otvorio prodajni salon.
Rukovodstvo kompanije IKEA Jugoistočna Evropa izrazilo je više puta zadovoljstvo postignutim rezultatima poslovanja na srpskom tržištu koje, kako ističu, pokazuje mnoge pozitivne trendove i potvrđuje da su građani dobro prihvatili IKEA rešenja za bolji život kod kuće.
Međutim, zanimljivo je da je pre otvaranja salona u Beogradu, IKEA sprovela istraživanja o tome kako izgleda život u našem glavnom gradu. Tom prilikom su došli do podataka da je prosečna veličina stana u kojem žive Beograđani od 41 do 60 m2, kao i da se veličina stana povećava ka periferiji grada.
U celoj Evropi, u urbanim celinama, kao i u Beogradu, ispostavilo se da ljudi pate od nedostatka prostora za odlaganje stvari, što im predstavlja najveći problem. Kako je istraživanje pokazalo, najveća razlika u odnosu na druge evropske zemlje, leži u tome što u Srbiji većina ljudi živi u stanu ili kući koja je u njihovom vlasništvu, dok u Evropi, naročito u glavnim gradovima, ljudi uglavnom žive u iznajmljenim stanovima. Pokazalo se da su u pitanju uglavnom domovi u kojima naši građani žive duže od deset godina i pritom su raspoloženi za promene u svom domu, ali da su spremni da za to izdvoje ograničenu sumu novca.
Kada sve uzmemo u obzir, jasno je zašto je IKEA u našoj zemlji prvi izbor kupaca s obzirom da može da se pohvali kvalitetnim i lako dostupnim proizvodima, ali pre svega, niskim cenama koje su njihov glavni adut za privlačenje kupaca.
Takođe, IKEA se prilagođava navikama i ukusima pojedinih tržišta, pa je jedna od stvari koja razlikuje robnu kuću u Beogradu od ostalih, ta što se kod nas u prodaji mogu naći džezve za kuvanje domaće kafe. Ovakve džezve nisu deo standardnog asortimana, ali s obzirom na to da se u Srbiji koriste gotovo u svakom domu, uvršćene su u stalnu ponudu.
Ipak, ovde nije kraj iznenađenjima ove kompanije, koja je u Srbiji otpočela sa realzacijom nove investicije u vrednosti većoj od 50 miliona evra i koja će obezbediti posao za više od 400 ljudi.
Reč je o "AVA Shopping Parku" koji će se prostirati na više od 30.000 kvadrata i u nekoliko maloprodajnih objekata okupiće poznate svetske brendove iz oblasti poput mode, sporta i tehnike.
Radovi na izgradnji trgovačkog centra u prigradskom beogradskom naselju Bubanj potok uveliko su u toku, a kako je najavljeno, novi kompleks, osim kupovine, biće predviđen i za zabavu.