Jutarnji špicevi, popodnevne gužve, kao i loše vreme postali su sinonim za bezuspešno pronalaženje slobodnog taksi vozila u prestonici. Ako se sve ovo poklopi praktično je nemoguće da se javi slobodan operater, a kamoli da vozilo stigne na željenu adresu.
Teško možete i zaustaviti neko slobodno vozilo. Ključni razlog koji ističu taksisti jeste to što su Beograđani masovno počeli da koriste taksi prevoz. Međutim, iz Udruženja taksista Srbije ove tvrdnje negiraju.
Većina sugrađana koja se inače prevozi javnim gradskim prevozom to više ne želi da čini zbog epidemije virusa korona i jer veliki broj građana u autobusima, tramvajima, trolama ne koristi maske. To nam potvrđuje i Slobodan Banović nezavisni taksista koji dodaje da se skoro duplirao broj poziva taksi udruženjima.
- Pre pandemije virusa korona broj poziva bio je od 3.000 do 3.500 dnevno, sada, posle pandemije, broj poziva je i veći od 5.000 dnevno - dodaje sagovornik Novosti.
- Kada na sve to uvežete saobraćajne gužve u prepodnevnim i popodnevnim špicevima, ponekad i loše vreme ali i ponašanje stranaka, dolazimo do dužeg čekanja na slobodno vozilo.
Banović tvrdi i da na ulicama ima dovoljno taksi vozila, ali i mnogo više stranaka koje ne poštuju tačnu satnicu. Ako korisnik koji je dobio vozilo kasni pet minuta, a dnevno zakasni 10 osoba, što dovodi do 50 minuta radnog vremena taksista, na godišnjem nivou od 6.000 do 8.000 vožnji koje nisu opslužili.
- Mi unutar našeg preduzeća imamo interne kazne za one vozače koji kasne na lokaciju, a ipak, s druge strane, imamo stranku koja dobije obaveštenje da smo na adresi za tri minuta i kada stignemo čekamo i po 15 minuta - dodaje Banović.
- Problem je i kada kažemo da stižemo za pet minuta, strankama je to dugo da čekaju i odmah ulaze u drugo vozilo jer problem nije kada čekate na primer na neki pregled tri meseca ali ako morate taksi da sačekate duže od 15 minuta to je već propast.
S druge strane Aleksandar Bjelić, predsednik Udruženja taksista Srbije ističe da je u poslednja tri meseca posao taksistima opao za skoro 50 odsto.
- Ono na šta sam upozoravao i pričao to se i desilo, odnosno euforija koja je bila oko praznika kada su svi mogli da se voze taksijem sada je prestala. Kada pogledate taksi stajališta, ona su puna jer je putnika koji se voze taksijem sve manje - ističe Bjelić.
Start 220 dinara
Nove cene usluga taksi prevoza od 17. februara skuplje su za 25 odsto. Start je, u sve tri tarife sada 220 dinara, dok je cena pređenog kilometra 80 dinara u prvoj tarifi, 100 dinara u drugoj i 160 dinara u trećoj. Druga tarifa, inače, primenjuje se u vremenu od 22.00 časa do 6.00, kao i u dane državnih praznika i nedeljom. Treća tarifa primenjuje se van obeleženih tačaka gradskog područja.
Ispit će polagati svi kandidati
Svi građani koji su se prijavili za polaganje ispita poznavanja grada za taksiste, njih 500, moći će da polažu ispit u organizaciji Grada. Ovo je najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je istakao da se 500 zainteresovanih javilo na oglas odmah po objavljivanju, a da je prema prvobitnom planu ispit trebalo da polaže ukupno 150 kandidata.
- Kako se prvog dana za polaganje ispita prijavilo oko 500 zainteresovanih, i da u dužem vremenskom periodu nije bilo organizovano testiranje, zatražio sam da se polaganje omogući svima koji su podneli zahteve. Svi koji su se do 15. marta prijavili biće obavešteni o mestu i vremenu polaganja ispita - naveo je Vesić.
(Kurir.rs/Novosti)