DRANJE BEZ GRANICA! Majstor hteo da naplati 4.000 dinara "konstataciju kvara", a na teren nije ni poneo deo za popravku (FOTO)

Profimedia

Iako postoji uredba Vlade da majstori moraju da izdaju fiskalne račune, oni i mimo toga nađu način da nekoga oderu. Ipak, zakon je na strani potrošača, jer je majstor pre izvođenja radova dužan da potrošača obavesti o ceni rada

Dobrog majstora, koji pritom neće da vam odere kožu s leđa, u Srbiji nije lako naći.

Neki, recimo, samo konstataciju kvara naplaćuju 4.000 dinara, a da pre toga mušteriju o tome i ne obaveste, što se upravo desilo i čitateljki Kurira M. T. iz Beograda.

Privatna Arhiva 
foto: Privatna arhiva

Kako je ispričala, sve je počelo kada su pronašli broj telefona majstora preko interneta kada im je crkla veš-mašina.

- Mašina nije radila, što smo i sami znali. Inače, deo koji se pokvario koštao je 150 dinara. Majstor nas je pitao da li imamo deo, rekli smo da nemamo, a nije ga imao ni on. Inače, da napomenem, kada smo ih zvali, nisu nam rekli cenu dolaska. Mom suprugu je majstor tražio broj lične karte, sve popunio na priznanici, tražio mu potpis i tek onda upisao cenu od 4.000 dinara i vrstu pružene usluge, za koju je naveo da je konstatacija kvara - ispričala je ona za Kurir.

Naša sagovornica otkriva da su oni to odbili da plate.

- Suprug mu je rekao da mu neće platiti ništa dok mašina ne bude popravljena. Majstor je otišao i, kako se više nije pojavio, uspeli smo sami da zamenimo deo koji se pokvario. U razgovoru nam je majstor inače rekao da unapred popunjava priznanicu jer mu se dešavalo da uradi posao, a onda kada kaže cenu, ljudi ga izbace iz kuće - ispričala je M. T.

Kurir je stupio u kontakt sa pomenutom firmom koja se bavi postavljanjem vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema i elektroinstalacija. Poslovođa te radnje je, kada smo mu ispričali za ovaj slučaj, rekao da nema komentar.

Svakako je ovakav slučaj, koji nije usamljen, otvorio pitanje da li je posredi obmana potrošača.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, mišljenja je da je u ovom slučaju reč o obmani.

Medija Centar 
foto: Medija Centar

- Potrošač pre rada mora da bude upoznat sa cenom. Mora da obavesti mušteriju o ceni i da se ona sa njom saglasi. Ne može da se naplati nešto što nije urađeno. Zakon o zaštiti potrošača postoji da bi njega štitio, a ako se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, odgovorno lice bi moralo da plati 500.000 do 2.000.000 dinara i možda bi dobilo zabranu rada - zaključio je Papović.

Podsetimo, Vlada Srbije je sredinom prošle godine usvojila novi spisak delatnosti koje su oslobođene od izdavanja fiskalnih računa, a koji je kraći nego pre, pa od 1. januara ove godine fiskalne račune moraju da izdaju raznorazni majstori, poput molera, vodoinstalatera, električara i mnogih drugih.

Deru bez milosti

Zamena bojlera 13.000 dinara

Da "nepošteni majstori" koji deru kožu s leđa nisu uobičajena pojava, svedoči i slučaj jedne starice kojoj su majstori naplatili 13.000 dinara za zamenu bojlera! - Majstori su došli, rekli mi da je bojler neispravan. Kupila sam drugi, poručila ga da stigne na kućnu adresu. Stigao je, oni su opet došli da ga zamene. Kada su završili s poslom, rekli su mi da moram da dam 13.000 dinara, a takođe su odneli i stari bojler, kom navodno nije bilo spasa - rekla je ona.

Suzana Trajković

Bonus video:

This browser does not support the video element.

03:19
Vodič koji edukuje mlade o digitalnom nasilju i zaštiti ličnih podataka Izvor: Kurir televizija