Kada je u pitanju pronalaženje slobodnog parking mesta u Beogradu, zbog kojeg mnogi građani prolaze kroz “Tantalove muke”, na levoj obali Save, na novobeogradskim bulevarima i unutar blokova, situacija je malo drugačija.
Parkiranje je jedan od najvećih problema urbanih sredina kakva je Novi Beograd, ali poslednjih godina došlo je do velikih pomaka za vozače.
Na Novom Beogradu urađeno je na hiljade parking mesta, poput lokacija u Bulevaru Zorana Đinđića, Jurija Gagarina, Milutina Milankovića itd. Preko 1.000 parking mesta urađeno je samo u Bulevaru Zorana Đinđića, a opštinske vlasti vredno nastavljaju da rade na povećanju prostora za parking.
Prema najavama opštinskih vlasti, pored izgradnje novih garaža, svi neiskorišćeni i neuslovni prostori, koji ne mogu da budu zelene površine, pretvaraće se u parking mesta, kao što je to urađeno u Bulevaru Zorana Đinđića na Novom Beogradu. Ovaj novi parking sa 1.000 mesta u velikoj meri rešava problem žitelja tog dela Novog Beograda, štedi im vreme, ali i novac.
Violeta Antonijević već godinama radi na Novom Beogradu u jednoj od velikih poslovnih zgrada i kaže da je njoj i njenim kolegama najveći problem ranije predstavljalo četrdesetpetominutno kruženje oko okolnih zgrada zbog traženja slobodnog parking mesta.
“Svaki put kada bismo dolazili do posla, gubili smo sigurno pola sata, neretko i po 45 minuta, samo u kruženju oko zgrada. Parkiranje nam je svima bio veliki problem i mnogi su zato kasnili na posao. Od kada je uređen parking u Bulevaru Zorana Đinđića, poslednjih par godina, imamo prazna parking mesta ispred firme koja nas redovno čekaju. Nemamo više opravdanje da kasnimo na posao. Zaista, ovo mnogo znači jer je Novi Beograd prenaseljen i ima mnogo firmi, te su nam parking mesta u Bulevaru Zorana Đinđića stvarno od velike koristi”, kaže naša sugrađanka sa kojom je saglasan i Rade Vidaković koji je, kako navodi, pre deset godina ovde morao da napravi po pet krugova kako bi pronašao slobodno parking mesto.
Broj automobila u našoj prestonici neprestano se povećava, pa kada uzmemo u obzir da od 2,5 miliona automobila u Srbiji, njih blizu 700.000 je u Beogradu, postaje jasno zašto je problem parkiranja svuda prisutan.
Ipak, opština Novi Beograd uspešno izlazi na kraj sa ovim problemom, parking mesta u Bulevaru Zorana Đinđića pokazala su se kao odlično rešenje, ali značajno je i što se svakodnevno radi na uređenju bulevara i zelenih površina.
“Novi Beograd se poslednjih deset godina razvija neverovatnom brzinom. Često putujem po svetu i, verujte mi kada kažem, da ozbiljno pratimo svetske standarde.
Ako se šest meseci niste vozili Novim Beogradom ili Beogradom uopšte, maltene nećete prepoznati neke delove grada i to je sjajan pokazatelj. Videćete da se puno gradi, puno lepih novih zgrada, sređenih ulica… Beograd najzad postaje grad gde gostima imate šta da pokažete i nije vas sramota. Lično sam vezan više za Novi Beograd jer ima tu čaroliju širokih lepih bulevara, sa dosta prostora za šetnju, a tu su reke. Novi Beograd je za mene nešto posebno, ali poštujem i razvoj tog starog dela grada”, kaže naš ponosni sugrađanin.
Novi Beograd